مشاور امنیت ملی کاخ سفید سیاست ترامپ در قبال ایران را «اعمال فشار حداکثری روی حکومت ایران برای تغییر رفتار آن» عنوان کرد و افزود: فکر می کنم این سیاست جواب می دهد و این چیزی است که آن ها (ایرانی ها) نگران آن هستند.

به گزارش جماران؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید مصاحبه وزیر خارجه ایران با شبکه خبری فاکس نیوز درباره تلاش «تیم ب» برای کشاندن ترامپ به جنگ را متن تبلیغاتی از پیش تهیه شده دانست.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز پیرامون مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با همین شبکه گفت: به باور من آنچه این مصاحبه نشان داد، یک متن تبلیغاتی بود که توسط ایرانی ها از پیش با دقت تهیه شده بود. 

بولتون افزود: تلاش آن ها برای دروغ پراکنی در جامعه سیاسی آمریکا است. واقعیت این است که سیاست رئیس جمهوری (ترامپ) در قبال ایران پیش از آنکه من وارد این دولت شوم به خوبی روشن بود. 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید سیاست ترامپ در قبال ایران را «اعمال فشار حداکثری روی حکومت ایران برای تغییر رفتار آن» عنوان کرد و افزود: فکر می کنم این سیاست جواب می دهد و این چیزی است که آن ها (ایرانی ها) نگران آن هستند. 

ظریف در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفته بود که شخص ترامپ در پی جنگ با ایران نیست و در مبارزات انتخاباتی اعلام کرد که مخالف ورود آمریکا به جنگ دیگری است. اما مشاور امنیت ملی کاخ سفید (بولتون)، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در تلاش برای تغییر نظام ایران هستند و می‌خواهند ایالات متحده را به یک درگیری (نظامی با ایران) بکشانند.

بولتون مدعی شد که آمریکا در طول سال گذشته با همه متحدان اروپایی خود همکاری داشته و عدم توافق میان واشنگتن و اروپایی ها که ظریف به آن اشاره کرده، تنها نظرات شخصی وی است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا و آلمان، انگلیس و فرانسه به عنوان سه قدرت اروپایی طرف برجام همواره مخالفت صریح خود را با خروج ترامپ از برجام و بازگرداندن تحریم و همچنین هرگونه فشار علیه ایران اعلام کرده اند.

مشاور امنیت ملی ترامپ با تکرار اتهام های واهی علیه کشورمان، ادعا کرد که ایران یک تهدید جهانی در منطقه است و سیاست های دولت ترامپ تاثیر قابل توجهی روی توانایی های تهران برای رسیدن به اهداف خود داشته است.

بولتون درباره مذاکره احتمالی میان ایران و آمریکا افزود: یک سال پیش وقتی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به واشنگتن آمد، ترامپ گفت که می خواهیم از توافق هسته ای ایران خارج شویم و اعلام کرد که می خواهد درباره همه این ها، برنامه هسته ای، موشک بالستیک، حمایت از تروریسم و دیگر رفتارهای مخرب ایران مذاکره کنیم. وقتی ایرانی ها آماده گفت و گو باشند، رئیس جمهوری (ترامپ) نیز آماده مذاکره است.

مشاور امنیت ملی ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پی پیوند دادن کشورش با کره جنوبی (و نه شمالی) از طریق مسیر ریلی است.

وی همچنین درباره درخواست 2 میلیون دلاری کره شمالی در قبال نگهداری از «اتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی که در این کشور بازداشت بود و پس از بازگشت درگذشت، گفت که پیونگ یانگ این پول را درخواست کرده اما دولت ترامپ هیچ پولی برای آزادی وارمبیر نداده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.