شرکت کنندگان در نظرسنجی جدید شبکه خبری 'ای بی سی نیوز' و روزنامه 'واشنگتن پست'، از 'جو بایدن' نامزد حزب دمکرات به عنوانی رقیبی یاد کردند که قادر است در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 'دونالد ترامپ' را شکست دهد.

به گزارش جماران،  همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که جو بایدن در میان دیگر نامزدهای دموکرات پیشتازتر است و با فاصله اندکی از «برنی سندرز» به عنوان نزدیک ترین رقیب خود پیش است. 
این پیشتازی در حالیست که در میان رای دهندگان مسن تر گرایش بیشتری نسبت به بایدن وجود دارد که این امر می تواند نشان دهد که رقابت های سال 2020 به نوعی آزمونی نهایی برای نسل ها است. 
در این نظرسنجی 17 درصد از دموکرات ها و افراد مستقل با گرایشات دموکراتیک در پاسخ به پرسش های باز از بایدن حمایت کردند. 
برنی سندرز دیگر نامزد انتخابات آمریکا 11 درصد، «پیت بوتیگیگ» پنج درصد، «کاملیا هریس» چهار درصد و «بتو اوررکه» و «الیزابت وارن» 1 درصد و «کوری بوکر»، «امی کلابشار» 1 یا 2 درصد مورد حمایت قرار گرفتند.
این گزارش افزود: برنی سندرز 77 ساله در کمپین انتخاباتی سال 2016 عمدتا تلاش کرد حمایت رای دهندگان جوان را کسب کند. اکنون بایدن از سندرز 6 درصد جلوتر است. 
بایدن با 76 سال سن، در میان رای دهندگان 50 ساله و به بالا مورد حمایت بیشتری قرار دارد، درحالیکه رای دهندگان کمتر از 50 سال از سندرز حمایت می کنند. 
البته جایگاه حمایتی از بایدن در میان رای دهندگان زیر 30 سال بسیار ضعیف است و فقط سه درصد از این گروه از رای دهندگان از او حمایت می کنند. 
میزان حمایت از سندرز در میان رای دهندگان زیر 30 سال 13 درصد است.
شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از نامزدها ممکن است ترامپ را شکست بدهند، بیشتر از بایدن حمایت کردند. 
میزان حمایت از بایدن و سندرز در پاسخ به این پرسش به ترتیب 18 و 9 درصد بود.
به همین ترتیب، شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که مواضع کدامیک از نامزدها به مواضع خود آنها نزدیک تر است، به ترتیب 17 و 13 درصد از بایدن و سندرز حمایت کردند.
در خصوص میزان حمایت از این دو نامزد از نظر جنسیت رای دهندگان، بایدن مورد حمایت 16 درصد از زنان و 18 درصد از مردان قرار داشت. 
میزان حمایت از سندرز بین رای دهندگان زن و مرد به ترتیب 8 و 14 درصد بود.
این نظرسنجی تلفنی در بازه زمانی 22 تا 25 آوریل (2 تا 5 اردیبهشت) به انگلیسی و اسپانیایی و از میان 1001 نفر از افرادی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند و با ضریب خطای 3.5 درصد انجام شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.