نایب رییس مجلس گفت: در آستانه سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری هستیم که ایشان در مقاله‌های مختلف مباحث زیادی در مورد وحدت داشتند و به فقه اهل سنت احترام زیادی قائل بودند؛ استاد مطهری هیچ ابایی از نقد کردن نداشتند و درباره عدالت‌گرایی خلیفه دوم نیز مطالب زیادی عنوان کردند. استاد مطهری هیچ تعصبی بر فرق شیعه و سنی نداشتند و به دنبال کشف حقیقت بودند.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منظور از وحدت اسلامی این است که هر مذهب و فرقه‌ای بر عقیده خود بماند و همه در یک جبهه در مقابل دشمن باشند.

علی مطهری که برای شرکت در شانزدهمین همایش دانش‌آموختگی طلاب حوزه علمیه احناف خواف که در مصلای این شهر برگزار شد، گفت: قطعا ایجاد وحدت در کنار برقراری فرقه‌ها و اجازه ندادن به تفرقه افکنی توسط دشمن بهترین هدف و مقصود از وحدت هست.

وی ادامه داد: علمای زیادی از اهل سنت و اهل تشیع برای حفظ وحدت زحمت کشیدند آیت‌الله بروجردی بر این باور بودند که لازم است برای اجتهاد درست، فقیه شیعه بر فرق چهارگانه اهل سنت و احادیث ایشان تسلط کامل داشته و خود ایشان نیز بر این مهم تسلط کامل داشتند.

مطهری گفت: رهبر معظم انقلاب نیز مدافع حقوق اهل سنت بوده و هست تا جایی که در سفر به کردستان مجوز پخش اذان اهل سنت از رادیو را صادر کردند.

وی بیان کرد: گام‌های خوبی برای رسیدن به اهداف اهل سنت برداشته شده که البته کافی نیست. از این گونه اقدام‌ها و همایش‌ها چه در دنیای شیعه و چه در دنیای سنی باید بسیار باشد و نباید از اصطلاح شیعه و سنی زیاد استفاده نمود و باید هدف گسترش اسلام باشد.

مطهری گفت: در آستانه سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری هستیم که ایشان در مقاله‌های مختلف مباحث زیادی در مورد وحدت داشتند و به فقه اهل سنت احترام زیادی قائل بودند؛ استاد مطهری هیچ ابایی از نقد کردن نداشتند و درباره عدالت‌گرایی خلیفه دوم نیز مطالب زیادی عنوان کردند. استاد مطهری هیچ تعصبی بر فرق شیعه و سنی نداشتند و به دنبال کشف حقیقت بودند.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین همایش دانش‌آموختگی طلاب حوزه علمیه احناف خواف با حضور علمای شیعه و سنی.خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان و گلستان، برگزار شد که علی مطهری نایب رئیس مجلس و جمعی از اعضای فراکسیون اهل سنت و نمایندگان زاهدان، تربت جام، خاش، مقامات محلی و مردم شهرستان خواف در حال برگزاری است. در این آیین ۵۰۰ طلبه مرد و زن عمامه و چادر فضیلت بر سر می‌گذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.