معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور با بیان اینکه پرداخت خسارت سیلاب به مردم در استان‌های خوزستان و لرستان آغاز شده است، گفت: کار بازسازی نیز در مناطق سیل زده آغاز شده است. در این زمینه با تجربه‌ای که از گذشته در کشور وجود دارد، امیدواریم کار بازسازی مناطق سیل زده کشور در 9 ماه آینده به اتمام برسد.

به گزارش جماران؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: امیدواریم کار بازسازی مناطق سیل زده کشور در 9 ماه آینده به اتمام برسد.

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در سفر خود به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در رابطه با سیلاب تصمیمات به موقع و بسیار خوبی را اتخاذ کرده است. روزهای ابتدایی بود که اولین مصوبه در دولت انجام گرفت و وضعیت کار مشخص شد.

وی افزود: در ادامه نیز با توجه به گزارش‌های میدانی که به دست دولت رسید، مصوبات دیگری نیز به تصویب رسید. این گزارشات میدانی همچنین باعث شد تا در نوع کمک‌ها به برخی از مناطق تجدیدنظر شود و افزایش پیدا کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور تصریح کرد: اگر لازم باشد تا دولت در برخی از مناطق حضور جدی‌تری داشته باشد و سیاست‌های خود را تغییر دهد، قطعا در ستاد مرکزی پیگیری می‌کنیم تا به بهترین شکل تصمیم‌گیری و نسبت به آن کار اقدام شود.

امید عنوان کرد: جداول مربوط به خسارت‌های سیلاب در بخش‌های مسکن، فضاهای اشتغال افراد و همچنین خسارت اموال مردم در شهرها و روستاها آماده شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت خسارت سیلاب به مردم در استان‌های خوزستان و لرستان آغاز شده است، گفت: کار بازسازی نیز در مناطق سیل زده آغاز شده است. در این زمینه با تجربه‌ای که از گذشته در کشور وجود دارد، امیدواریم کار بازسازی مناطق سیل زده کشور در 9 ماه آینده به اتمام برسد.

امید در خصوص بحث مدیریت سیلاب در خوزستان عنوان کرد: ارزیابی انجام گرفته در بحث مدیریت سیلاب در خوزستان ارزیابی مثبتی است و کار انجام گرفته در خوزستان فوق العاده است.

وی ادامه داد: در این سیلاب مجموعه مدیریت بحران به استان سپرده شد و استان با توجه به قابلیتی که داشت توانست شرایط را به خوبی مدیریت کرد.

وی بیان کرد: دولت متعهد است تا همه خسارت‌های وارد شده به مردم جبران شود. گره هایی که در بحث پرداخت‌ها نیز وجود داشت یکی یکی در حال باز شدن هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

امید با اشاره به افزایش حجم کمک‌های بلاعوض به سیل زدگان از سوی دولت خاطرنشان کرد: بر اساس حکم مقام معظم رهبری قرار است تا از دو منبع صندوق توسعه ملی و منابع دولت برای پرداخت خسارت سیلاب استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز جمع‌بندی کامل خسارت‌ها از سوی دولت انجام نگرفته اما قرار است ما به تفاوت نیاز دولت، از صندوق توسعه ملی برداشت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.