وزیر خارجه آمریکا مدعی شد عرضه نفت در بازار جهانی در وضعیت مناسبی قرار دارد. وی همچنین ادعا کرد که تحریم‌های آمریکا، ایران را از ۱۰ میلیارد دلار درآمد محروم کرده‌اند.

به گزارش جماران؛ مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه ۸۰ درصد درآمدهای ایران از نفت است مدعی شد که واشنگتن تلاش می‌کند که کل صادرات نفت ایران را قطع کند. 

او در این سخنرانی همچنین گفت: «منظور از فشار حداکثری، فشار حداکثری است. به همین دلیل آمریکا استثنائی برای واردکنندگان نفت ایران در نظر نخواهد گرفت.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد عرضه نفت در بازار جهانی در وضعیت مناسبی قرار دارد. وی همچنین ادعا کرد که تحریم‌های آمریکا، ایران را از ۱۰ میلیارد دلار درآمد محروم کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد عربستان و امارات تأکید کردند که هر گونه کمبود بازار به دلیل تحریم‌های نفت ایران را جبران خواهند کرد. پامپئو گفت این سیاست آمریکا در راستای سیاست عربستان و امارات هم هست. 

پامپئو در ادامه تصریح کرد در صورتی که آمریکایی‌ها از جانب ایرانی‌ها مورد حمله قرار بگیرند آمریکا به صورت جدی به آن پاسخ خواهد داد. 

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد قدرت ایران در اثر تحریم‌ها کم شده است. او علی‌رغم این گفت آمریکا همه این کارها را انجام می‌دهد تا از مردم ایران حمایت کند. 

او در پاسخ به سوالی درباره انتصاب سردار «حسین سلامی» به سمت فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «درباره انتصاب جدید در سپاه پاسداران نظری ندارم؛ درباره اینکه شما او را تندرو توصیف می‌کنید باید بگویم واقعیت این است برای هر مسئول ایرانی- اعم از ظریف و روحانی- که ماهیت بنیادین این رژیم را پذیرفته‌اند این نوع تمایز قائل‌شدن‌ها اهمیتی ندارند.»

او اضافه کرد: «یعنی اینکه اگر کسی از اقدامات قاسم سلیمانی در عراق حمایت می‌کند، اگر کسی از اقدامات حزب‌الله و نیروی قدس سپاه حمایت می‌کند و حامی حماس است علیه اهداف تعیین‌شده ایالات متحده حرکت می‌کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.