رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: از سال 1947 تاکنون اسرائیل حتی به یک قطعنامه هم در خصوص فلسطین پایبند نبوده است چرا که نمی خواهد با فلسطین صلح کند و به همین خاطر است که آمریکا از این رژیم حمایت می کند.

به گزارش جماران؛ 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه اضطراری اتحادیه عرب تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو با زیرپاگذاشتن همه عهدها و توافقنامه ها با فلسطین نشان داد که به دنبال صلح نیست.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی روسیه، عصر امروز (یکشنبه)، اتحادیه عرب به درخواست فلسطین یک جلسه اضطراری تشکیل داد. این جلسه در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد.

عباس که در این جلسه سخنرانی می کرد ، افزود: از سال 1947 تاکنون اسرائیل حتی به یک قطعنامه هم در خصوص فلسطین پایبند نبوده است چرا که نمی خواهد با فلسطین صلح کند و به همین خاطر است که آمریکا از این رژیم حمایت می کند.

وی در ادامه سخنان خود با رد طرح های نتانیاهو برای پیوست اراضی کرانه باختری، 'جولان اشغالی' و مزارع 'شبعا' لبنان به اراضی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این امر منجر به تشکیل یک رژیم آپارتاید در منطقه می شود.

وی افزود: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز، همه وعده های خود به فلسطینی ها را زیرپاگذاشت و تصمیم هایی گرفت که در تناقض با قطعنامه های بین المللی است.

جلسه اضطراری اتحادیه عرب در قاهره برای بررسی پرونده فلسطین و در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار شد.

نتانیاهو پیش از برگزاری انتخابات در اراضی اشغالی گفته بود که در صورت پیروزی در این انتخابات تصمیم دارد کرانه باختری را به حاکمیت جعلی رژیم صهیونیستی ملحق کند.

از سویی دیگر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرد که دولت این کشور در نظر دارد اوایل ماه ژوئن (خرداد-تیر) یعنی پس از ماه مبارک رمضان از توطئه صهیونیستی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کند.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش ها و درگیری با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.