مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: مقرر شده بود که مسئولیت اقلام مورد نیاز روستا‌های سیل زده برای توزیع به دهیاران واگذار شود، زیرا این افراد آشنایی بیشتری به منطقه دارند.

به گزارش جماران؛ مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: یکی از دهیاران شهرستان دشت آزادگان به دلیل دریافت ۲۰۰ تخته چادر و توزیع نکردن آن بین سیل زدگان بازداشت شد.

شهاب رزمی شنبه اظهار داشت: ۲ گزارش از مناطقی که در معرض سیلاب نبوده، اما اقدام به دریافت اقلام مورد نیاز سیل زدگان کرده بودند، دریافت شد که یکی از آن‌ها مربوط به یک دهیار در دشت آزادگان بوده و بنا بر همین گزارش، ۲۰۰ تخته چادر که توسط وی نگهداری شده و توزیع نشده بود، ضبط شد.

وی افزود: در مورد گزارش دوم نیز بعد از تذکر همه اقلام بازگردانده شده است.

رزمی اضافه کرد: مقرر شده بود که مسئولیت اقلام مورد نیاز روستا‌های سیل زده برای توزیع به دهیاران واگذار شود، زیرا این افراد آشنایی بیشتری به منطقه دارند.

وی گزارش تخلف در مناطق سیل زده را بسیار اندک دانست و گفت: در بررسی‌ها و گزارش‌های روزانه از ستاد پشتیبانی، اداره کل روستایی استانداری و هلال احمر نحوه توزیع شده اقلام رصد و پایش می‌شود و تا کنون گزارش خاصی از تخلف در این مورد نداشتیم.

به گفته وی وضعیت بهداشتی و معیشتی و رفاهی در اردوگاه‌های سیل زدگان نیز به طور منظم پایش و بررسی می‌شود.

در اثر سیلاب رودخانه‌های کرخه، دز و کارون تا کنون بیش از ۱۱۴ روستا دچار آبگرفتگی شده و بیش از ۲۷۰ روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند. جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرده است: بیش از ۱۷۰ هزار نفر سیل زده از چهارم فروردین ماه امدادرسانی شدند.

به گفته وزیر کشور، ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.