پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رحمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته 950 هزار دستگاه خودرو تولید شد و امسال تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه در برنامه وجود دارد گفت: در بدو ورود من به وزارتخانه تولید شدیداً افت پیدا کرده و 70 درصد از برنامه افت کرده بود.

به گزارش جماران، رضا رحمانی عصر امروز در کارگروه ستاد تسهیل استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سال 98 از نظر تولید می‌تواند بهتر از سال 97 باشد اظهار داشت: اینکه یک واحد که صدها میلیارد برای آن هزینه شده و محصولی را تولید می‌کند که نیاز کشور است و ما آن را وارد می‌کنیم به دلیل بدهی به بانک تعطیل شده دردناک است و این کار عقلایی، شرعی و قانونی نیست.

رحمانی با اشاره به اینکه بانک‌ها حق تعطیلی واحدها را ندارند و نهایت کار تملک واحد است گفت: مردم در زمان جنگ در مقابل دشمن ایستادند و اکنون که واحدی تعطیل می‌شود نشان‌دهنده موفقیت دشمن است زیرا امروز جبهه فعالیت اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید است و تولید مولد از نظر عامه کشاورزی، صنعت و معدن است گفت: تولید بدون نقدینگی معنا ندارد و در صورتی که سرمایه در گردش تأمین نشود نمی‌توان از رونق تولید گفت و سرمایه در گردش همچون آب در مزرعه و خون در رگ است.

رحمانی با بیان اینکه تمام بخش‌های جامعه امسال باید به شعار سال فکر کنند و در این راستا گام بردارند افزود: خانواده‌ها نیز در فرهنگ‌سازی و خرید کالای ایرانی تأثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال بستر مناسبی را برای تولید فراهم کرده‌اند گفت: در آبان ماه 97 با آغاز کار خود دوستان نگران اوضاع بودند و دشمنان اعتقاد داشتند در سه ماه آخر سال تولید متوقف می‌شود اما اینگونه نشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین نقدینگی و مواد اولیه از اقلام ضروری رونق تولید است عنوان کرد: چنانچه فردی در زمان جنگ خط را رها می‌کرد دادگاه صحرایی آن را محکوم می‌کرد و اکنون نیز در جنگ اقتصادی باید اینگونه باشد. 

رحمانی با اشاره به اینکه مرز و فرصت صادراتی در استان کرمانشاه می‌تواند این منطقه را متحول کند گفت: باید کاری کرد که صادرات به اقتصاد استان وصل شود و از 6 معبر و گذرگاه به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرورت فرآوری محصولات و استفاده از دو مؤلفه صادرات و ایران خودرو برای تحول استان افزود: ایران خودرو کرمانشاه تا حد امکان باید قطعات خود را از داخل استان تهیه کند.

رحمانی بیان کرد: آمایش سرزمینی صنعت تهیه شده است و استان کرمانشاه به عنوان یکی از مناطق صنعت قطعه‌سازی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 950 هزار دستگاه خودرو تولید شد و امسال تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه در برنامه وجود دارد گفت: در بدو ورود من به وزارتخانه تولید شدیداً افت پیدا کرده و 70 درصد از برنامه افت کرده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طی چهار تا پنج ماه تولید بیش از سه برابر افزایش یافت به طوری که روزهای پایانی اسفند دو خودروساز از تولید روزانه 1000 تا 1200 دستگاه به تولید 4200 دستگاه در روز رسیدند.

رحمانی با بیان اینکه یک نهضت ساخت داخل راه‌اندازی شده و گفته شده خودروسازان حق واردات قطعات را ندارند بیان کرد: ایران خودرو نمایشگاهی برپا کرده است و هر قطعه‌ای که کرمانشاه قادر به تولید است خودروسازان موظف هستند از کرمانشاه تهیه کنند. 

وی با اشاره به اینکه مقرر شده که خودروسازان بزرگ که دولت در آن سهام دارد به تدریج واگذار شوند و اموال غیرتولیدی و شرکت‌ها را به تدریج واگذار می‌کنند گفت: کرمانشاه باید به گونه‌ای فعالیت کند که در پنج سال آینده به قطب تبدیل شود.  

رحمانی با بیان اینکه 138 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد عنوان کرد: 300 میلیون دلار مصوبه از دولت برای واردات قطعه یا ماده صنعتی جزئی مورد نیاز واحد‌های صنعتی که امکان ماندن در نوبت  ندارند دریافت شد اما مجلس آن را رد کرد در حالی که این موضوع سبب تسهیل در تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه ملی کارگروه تسهیل در کرمانشاه تشکیل می‌شود گفت: بسته‌ای در حال جمع‌بندی است و به ما اختیار داده شده که هر قانونی که مخل و مانع تولید است برای اصلاح اعلام شود و قانون عدم پرداخت تسهیلات به واحد‌های دارای چک برگشتی نیز باید اصلاح شود. 

رحمانی با اشاره به اینکه در زمینه سیل بسته‌ای به دولت داده شده که غیر از خسارت وارده استمهال و معافیت مالیاتی برای واحد‌های خسارت‌دیده در نظر گرفته شود عنوان کرد: واحدهایی که بیش از 50 درصد خسارت دیده‌اند مشمول معافیت مالیاتی سال 97 می‌شوند و این موضوع در هیئت دولت تصویب شده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعالسازی معادن کوچک در دستور کار امسال است گفت: یکی از فرصت‌های کشور در دوران تحریم معادن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.