سیدعباس موسوی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ساعتی بعد از معرفی­‌اش از فعال شدن شاخه رسانه‌ای وزارت امور خارجه در فضای مجازی سخن گفت.

به گزارش جماران؛ ایران آنلاین نوشت: سخنگوی جدید وزارت امور خارجه انتخاب شد. محمد جواد ظریف طی حکمی سید عباس موسوی را به‌عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب کرد. کنار رفتن بهرام قاسمی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و انتخاب او به‌عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه نشان از تحولی دارد که ناظر بر پیگیری هدف تقویت مراودات ایران و غرب است.

سید عباس موسوی  سخنگوی جدید وزارت امور خارجه انتخابی معنادار بود و نشان داد که پررنگ شدن نقش چهره‌های جوان در دستگاه دیپلماسی کشور یک رویکرد مستمر است. سخنگوی جدید وزارت امور خارجه پیش از این مدیرکل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی بود و قبل از آن نیز در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ و رایزن سفارت ایران در هلند مشغول فعالیت داشته است. او طی سال‌های گذشته یکی از اعضای ثابت هیأت ایرانی در سفرهای مختلف دیپلماتیک بود.

همزمان با انتصاب سید عباس موسوی به سمت سخنگویی؛ حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی به سمت معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه منصوب شد. جابری انصاری پیش از این سابقه حضور در سفارت ایران در لیبی و همچنین سخنگویی وزارت خارجه را در کارنامه کاری خود دارد و با توجه به تغییر و تحولات اخیر در وزارت خارجه از سوی ظریف به‌عنوان معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه منصوب شد. در ادامه تغییر و تحولات در دستگاه دیپلماسی کشور همچنین با توجه به انتصاب محمدتقی صابری، معاون امور مالی و اداری وزارت خارجه به‌عنوان سفیر جدید ایران در تاجیکستان، ظریف، حسین پناهی آذر را به‌عنوان معاون امور اداری و مالی منصوب کرد.

سیدعباس موسوی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ساعتی بعد از معرفی­‌اش در گفت‌و‌گو با «ایران آنلاین» از فعال شدن شاخه رسانه‌ای وزارت امور خارجه در فضای مجازی سخن گفت.

وی با بیان این که«وزارت امور خارجه متولی سیاست خارجی کشور به شمار می‌آید و مجری و منعکس‌کننده سیاست‌های رسمی نظام در عرصه بین‌المللی است و شاید نیمی از مسئولیت دولت در عرصه خارجی را عهده دار است» افزود: «در این چارچوب سخنگوی وزارت امور خارجه، سخنگوی دولت و در سطحی بزرگتر سخنگوی نظام به شمار می‌آید و بنابراین جایگاه سخنگویی وزارت خارجه جدای از شخص به‌عنوان تریبون نظام در خارج از کشور شناخته می‌شود.»

موسوی ادامه داد: «بی‌تردید با توجه به اهمیت تحولات جاری سیاست خارجی این جایگاه از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است. خاصه آنکه مقام سخنگویی وزارت امور خارجه، مأمور به موضع‌گیری و تحلیل ابعاد وقایعی است که هر نکته آن به سرعت در صدر اخبار جهان می‌نشیند. از این‌رو حساسیت برخی رخدادها اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق را ضروری می‌سازد.» سخنگوی وزارت امور خارجه بر پایه همین استدلال تأکید کرد:«ما با در نظر گرفتن وسعت و ابعاد حوزه‌های خبری و کارکرد شبکه‌های مجازی اهتمام ویژه‌ای بر اطلاع‌رسانی سریع، صحیح و دقیق از طریق شبکه های اجتماعی خواهیم داشت.»

موسوی تأکید کرد: «بنده در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارم و خواهم کوشید اکانت‌های رسمی وزارت خارجه را از گذشته فعال‌تر کنم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ویژه‌ای را که بر اساس مقتضیات زمان ناگزیر به استفاده از آن هستیم در دستور کار قرار دهم. امیدوارم با توجه به همه الزامات خبررسانی و زمینه‌های موجود پیام جمهوری اسلامی ایران را با دقت به همه جهان مخابره کنیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.