سفیر کشورمان در لندن تأکید کرد: «تروریست نامیدن سپاه پاسداران یک اقدام انتقام‌جویانه و برخلاف واقعیات است. سپاه پاسداران نقش بسیار مؤثری در جنگ با نیروهای داعش در عراق و سوریه داشته و به همین دلیل سزاوار تحسین و پاداش است و نه تحریم.»

به گزارش جماران؛ سفیر کشورمان در لندن، در مصاحبه‌ با یک رسانه آمریکایی تأکید کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌دلیل نقش مهمش در نبرد علیه داعش سزاوار تحسین و پاداش است.

«حمید بعیدی نژاد» سفیر کشورمان در لندن شامگاه پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه اقدام اخیر آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدیه‌ای برای بنیامین نتانیاهو بود تأکید کرد: «تروریست نامیدن سپاه پاسداران یک اقدام انتقام‌جویانه و برخلاف واقعیات است. سپاه پاسداران نقش بسیار مؤثری در جنگ با نیروهای داعش در عراق و سوریه داشته و به همین دلیل سزاوار تحسین و پاداش است و نه تحریم.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن همچنین در پاسخ به ادعاهای اخیر آمریکا مبنی بر وجود ارتباط بین ایران و القاعده اظهار داشت: «این اولین باری نیست که آمریکا چنین اتهامی را علیه ایران مطرح می‌کنند. آمریکا بارها ایران را به ارتباط با القاعده متهم کرده و ما همیشه آن را رد کرده‌ایم اما متأسفانه آنها هرگاه می‌خواهند ایران را تحت فشار قرار دهند، چنین اتهاماتی را پیش می‌کشند. من به پامپئو [وزیر خارجه آمریکا] توصیه می‌کنم که با هیلاری کلینتون در این زمینه مشورت کند. هیلاری کلینتون صراحتاً به این واقعیت اشاره کرده است که آمریکا خود پس از اشغال افغانستان توسط شوروی، اسامه بن‌لادن و افراطیونی که بعدها به القاعده تبدیل شدند را به سلاح‌های پیشرفته مجهز ساخت و در واقع باید گفت القاعده را آمریکا به وجود آورده است.»

دولت آمریکا روز دوشنبه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به فهرست گروههای تروریستی خود اضافه کرد؛ متعاقباً شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در پاسخ به این اقدام وقیحانه، فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و افغانستان (سنتکام) و کلیه نیروهای تحت امر آن را تروریستی اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.