آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی گفت: باید با تمسک به قرآن کریم، راه سعادت را بپیمائیم، البته تنها شنیدن آیات الهی نمی تواند انسان را به سعادت رهنمون کند و باید به دستورات قرآن کریم به خوبی عمل کرد.

به گزارش جماران؛ یکی از اساتید برجسته حوزه گفت: در برابر آلام و دردهای دیگران، باید دغدغه انسانی داشته باشیم و نباید از کنار مشکلات جامعه بی تفاوت بگذریم.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی  در دیدار مسئول و هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان استان قم عنوان کرد: تقوای الهی، انسان را به سعادت می رساند. همه انسان ها روزی از بین می روند و با مرگ مواجه می شوند و در روز قیامت نیز باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی اظهار کرد: هیچ بشری در مرگ استثناء نشده است و همه انسان ها، یک روز طعم مرگ را خواهند چشید و حتی پیامبران و اولیای الهی نیز از این امر مستثنی نیستند.

 علوی گرگانی گفت: باید با تمسک به قرآن کریم، راه سعادت را بپیمائیم، البته تنها شنیدن آیات الهی نمی تواند انسان را به سعادت رهنمون کند و باید به دستورات قرآن کریم به خوبی عمل کرد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به توصیف افراد نیکوکار و بدکار می پردازد در این آیات انسان‌های صالح از عذاب و تهدیدات الهی استثنا شده‌اند. خداوند انسان را با آزمون های مختلفی می سنجد، در این راستا فقر و بیماری و گرفتاری‌ها از جمله آزمون های الهی است.

وی گفت: وقتی افرادی گرفتار فقر و بیماری و یا حادثه ای می شوند خداوند در واقع ما را نیز مورد امتحان قرار می دهد تا ببیند چه عکس العملی در رابطه با گرفتاری های دیگران داریم؛ در برابر آلام و دردهای دیگران،باید دغدغه انسانی داشته باشیم و نباید از کنار مشکلات جامعه بی تفاوت بگذریم.

وی اظهار کرد: سیل اخیر یک امتحان بزرگ الهی بود خوشا به آنانی که برای کمک و همراهی با سیل زدگان قدمی برمی دارند و آلام آسیب دیدگان را تسکین می دهند.

این استاد برجسته حوزه بیان کرد: بی تفاوتی در برابر آسیب دیدگان سیل، معنایی ندارد و باید با هر کمکی که در توان داریم،به آسیب دیدگان یاری رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.