الحلبوسی طی بازدید از «مؤسسه صلح آمریکا» در واشنگتن گفت: امیدواریم این معافیت تا زمانی که عراق بتواند از نظر اقتصادی روی پاهای خود بایستد، تمدید شود.

به گزارش جماران؛ رئیس پارلمان عراق ضمن اعلام آنکه این کشور زمان بیشتری برای رسیدن به خودکفایی در بخش انرژی نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد، معافیت عراق از تحریم واردات برق ایران تا سه سال دیگر تمدید شود.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق طی سفر هفته گذشته خود به آمریکا اعلام کرد، از آنجایی که عراق نمی‌تواند تا سه سال دیگر واردات برق از ایران را متوقف کند، امیدوار است معافیت این کشور (عراق) از تحریم واردات برق ایران تمدید شود.

بر اساس گزارش شبکه «الحره»، الحلبوسی طی بازدید از «مؤسسه صلح آمریکا» در واشنگتن  گفت: امیدواریم این معافیت تا زمانی که عراق بتواند از نظر اقتصادی روی پاهای خود بایستد، تمدید شود.

بنا به گفته رئیس پارلمان عراق، این کشور در حال حاضر حدود 30 درصد از نیازهای بخش انرژی خود را وارد می‌‌کند و حداقل به سه سال زمان نیاز دارد تا در زمینه تولید انرژی برق به خودکفایی برسد.

الحلبوسی اعلام کرد: پس از گذشت سه سال، احتمالا عراقی مستقل از نظر اقتصادی را می‌بینیم که دیگر نیاز به واردات برق از کشوری دیگر را ندارد؛ چه بسا بتوانیم این مشکل را در عرض سه سال حل کنیم.

وی در جمع روزنامه‌نگاران، آمریکا را به بررسی پیامدهای گام‌هایی که بر می‌دارد، فراخواند و گفت، هر گام شتاب‌زده و حساب‌نشده علیه کشورهای منطقه، تأثیر منفی بر منطقه خواهد داشت.

آمریکا در ماه جاری میلادی (مارس) معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را برای سه ماه آینده تمدید کرد.

آمریکا سال گذشته میلادی (2018) از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران از جمله در بخش انرژی را بازگرداند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.