در این سفر وزیران راه و شهرسازی، اطلاعات، کشور ، نیرو و جهاد کشاورزی و رییس سازمان مدیریت بحران کشور وی را همراهی کردند.

به گزارش جماران؛ رییس جمهوری که صبح امروز برای بررسی وضعیت سیلاب و حضور در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان به اهواز آمده بود، دقایقی پیش این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

دکتر حسن روحانی روز جمعه برای بررسی وضعیت سیل و سیلاب در استان خوزستان وارد اهواز شد.

در این سفر وزیران راه و شهرسازی، اطلاعات، کشور ، نیرو و جهاد کشاورزی و رییس سازمان مدیریت بحران کشور وی را همراهی کردند.

وی در ابتدای سفر از بخشی از اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان در روستای ابوفاضل از توابع بخش زرگان اهواز دیدن کرد و از مسئولان خواست با توجه به بارندگی‌های هفته آینده برنامه ریزی کنند تا ضمن کنترل سیلاب تا حد ممکن دامنه خسارتهای ناشی از آن کاهش یابد.

حجت الاسلام روحانی سپس با حضور در مرکز مانیتورینگ سازمان آب و برق استان خوزستان، وضعیت سدهای استان را بررسی کرد که در این بازدید گزارش دقیقی از میزان حجم ذخایر آبی 11سد استان خوزستان ، دبی ورودی، دبی خروجی و ارتفاع اب آنها به رئیس جمهوری ارائه شد.

همچنین در این سفر فاز نخست پروژه تجهیز، نوسازی، زهکشی و آبرسانی اراضی کشاورزی استان خوزستان با تامین آب برای 295 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره برداری رسید.

رییس جمهوری در آخرین برنامه سفر خود در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با حضور وزرا و مسئولان استانی در استانداری خوزستان شرکت کرد.

وی پس از پایان شورای مدیریت بحران استان خوزستان از طریق فرودگاه اهواز راهی تهران شد.

به گزارش ایرنا ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند. 

سازمان آب و برق خوزستان شامگاه پنجشنبه طی 2 اطلاعیه اسامی سه شهر و 51 روستای در معرض وقوع سیلاب در حاشیه رودخانه های دز و کرخه را اعلام کرد و خواستار آمادگی دستگاه های اجرایی برای تخلیه آنها شد. 

جاری شدن سیل در هفته گذشته در استان های گلستان و مازندران، فارس و لرستان نیز مشکلاتی را به وجود آورد. 

رئیس جمهوری پیش از این برای بررسی ابعاد خسارت سیل به استان های گلستان و مازندران نیز سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.