شصت و دومین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل که از 23 اسفند 97 در وین آغاز به کار کرده بود، به کار خود پایان داد.

به گزارش جماران؛ سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، به عنوان معاون اول کمیسیون موادمخدر و ریاست کمیته همگانی موسوم به کمیته قطعنامه‌ها انتخاب شد.

به نقل از روابط عمومی نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، شصت و دومین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل که از 23 اسفند 97 در وین آغاز به کار کرده بود، به کار خود پایان داد.

از جمهوری اسلامی ایران نیز هیأتی به ریاست «مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در این نشست شرکت و علاوه بر ارائه سخنرانی در نشست وزراء کمیسیون، با همتایان خود از کشورهای چین، هند، پرتغال، اندونزی، پاکستان و همچنین مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل ملاقات و در خصوص چگونگی تعمیق و گسترش روابط فیمابین تبادل نظر کردند.

در این نشست، همچنین بیانیه وزراء که مذاکرات مقدماتی آن بیش از دو ماه به طول انجامیده بود، به تصویب رسید.

در بیانیه وزراء بر سرعت بخشیدن به اجرای تعهداتی که کشورها طی دهه گذشته در خصوص مبارزه با مواد مخدر پذیرفته‌اند، تاکید شد.

همچنین «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، به عنوان معاون اول کمیسیون مواد مخدر و ریاست کمیته همگانی موسوم به کمیته قطعنامه‌ها انتخاب شد که 8 قطعنامه مهم و تاثیرگذار از جمله در خصوص ارتقاء نقش هیأت بین‌المللی کنترل مواد مخدر، کنترل پیش سازها، ارتباط متقابل هپاتیت C و موادمخدر و نیز ارتباط متقابل ایدز و مواد مخدر در بین زنان، ارتقای ظرفیت کشورها در شناسایی مواد مخدر صنعتی، توسعه جایگزین، ارتقای توانایی کشورها در زمینه تخمین میزان نیاز به داروهای با ترکیبات مواد مخدر و موارد دیگر، مذاکره و نهایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.