رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز برای آسیب دیدگان از سیل در نظر گرفته شده است که سازمان برنامه و بودجه مابه التفاوت سود این تسهیلات را به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از پرداخت ۷۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان خبر داد.

محمد باقر نوبخت در ارتباط با خبر 21 شبکه یک سیما گفت: این کمک‌ها در قالب 580 میلیارد تومان هزینه جاری و 130 میلیارد تومان در بخش عمرانی پرداخت می‌شود.

وی افزود: هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز برای آسیب دیدگان از سیل در نظر گرفته شده است که سازمان برنامه و بودجه مابه التفاوت سود این تسهیلات را به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

نوبخت با اشاره به سیل شیراز گفت: مشکلات استان فارس به 4 گروه تقسیم شده است.

وی افزود: بررسی علل بروز حادثه، بررسی مناطق حادثه خیز دیگر و پیشگیری از وقوع حادثه، تسریع درمان مصدومان در مراکز درمانی و جمع آوری همه خودرو‌های آسیب دیده به وسیله نیروی انتظامی در یک محل از اقدامات ستاد مدیریت بحران استان فارس است.

نوبخت گفت: 5 میلیارد تومان به استان فارس برای پرداخت نقدی به مسافرانی که از سیل آسیب دیده اند و قصد بازگشت به مناطق خود را دارند اختصاص یافت که تاکنون بیش از نیمی از این مبلغ به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

وی افزود: دولت خسارت خودرو‌هایی که از این سیل آسیب دیده اند و مشمول بیمه نمی‌شوند پرداخت می‌کند و خودرو‌هایی که بیمه هستند نیز بیمه، خسارات آن‌ها را می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1150281
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.