ترکیه مخالفت خود را با تصمیم آمریکا برای حمایت از ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی اعلام کرد.

به گزارش جماران،  «مولود چاووش اوغلو»، رئیس‌جمهور ترکیه مخالفت کشورش را با تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت از ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی اعلام کرد. 

چاووش اوغلو گفت: «قصد ترامپ برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان باعث خشونت بیشتر در منطقه خواهد شد. ترکیه از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در توئیتر نوشت: «بعد از ۵۲ سال، وقت آن است که ایالات متحده به طور کامل حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را که حائز اهمیت رهبردی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقه‌ای است، به رسمیت بشناسد.»

شبکه الجزیره به نقل از یک عضو کمیته امور خارجی پارلمان روسیه نوشت مسکو هرگز حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت نخواهد شناخت.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

اقدام ترامپ در شرایطی صورت گرفته که پرونده‌های فساد مالی بر سرنوشت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین اشغالی سایه انداخته است.  

پیشتر تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد دونالد ترامپ  برای افزایش محبوبیت بنیامین نتانیاهو حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی را «به رسمیت بشناسد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.