نایب رییس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دهک های بالای درآمدی باید از لیست دریافت کنندگان این کارت الکترونیکی حذف شوند، ادامه داد: حذف دهک‌های بالا و تقسیم بندی مردم کار مشکلی است، البته ممکن است برخی افراد همانند گروه های توانمند از اعتبار این کارت استفاده نکنند.

به گزارش جماران؛ نایب رییس مجلس، با بیان اینکه کالاها متناسب با ارز  ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دست مردم نمی‌رسد، افزود: راه برای دولت باز گذاشته شده  تا به شکل کالابرگ و یا کارت الکترونیکی این کالاها را توزیع کند.

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای تخصیص 14 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی جهت تامین کالاهای اساسی مردم در سال 98، گفت: مجلس چند راه پیش پای دولت گذاشته که می تواند به روش فعلی ارز 4 هزار و 200 تومانی را به کالاهای اساسی اختصاص دهد، یا اینکه به شکل کالابرگ و یا با کارت الکترونیک این اقدام انجام شود، لذا دست دولت در این بخش باز  بوده تا به هر روشی که صلاح می‌داند عمل کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت کالاها متناسب با ارز  4هزار و 200 تومانی به دست مردم نمی‌رسد، افزود: به همین دلیل راه برای دولت باز گذاشته شده  تا به شکل کالابرگ و یا کارت الکترونیکی این کالاها را توزیع کند، به گونه ای که با این کارت اشخاص فقط می‌توانند آن کالای خاص را خریداری کنند، نه اینکه صرفاً پولی به حساب آنها ریخته شده و بخواهند به هر نحوی خرج کنند.

تقسیم بندی مردم برای تخصیص کالاهای اساسی کار مشکلی است

وی در پاسخ به این سوال که آیا دهک های بالای درآمدی باید از لیست دریافت کنندگان این کارت الکترونیکی حذف شوند، ادامه داد: حذف دهک‌های بالا و تقسیم بندی مردم کار مشکلی است، البته ممکن است برخی افراد همانند گروه های توانمند از اعتبار این کارت استفاده نکنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مجلس در هفته آینده در روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسه علنی خواهد داشت، تصریح کرد: هنوز تصمیمی برای بررسی وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی در صحن مجلس اتخاذ نشده است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1141056
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.