سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین گفت: ایران در حال بررسی فنی، حقوقی و سیاسی کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با ایمنی هسته‌ای است و پس از پایان این بررسی‌ها، اقدام و تصمیم لازم را در چارچوب رویه‌های قانونی خود اتخاذ خواهد نمود.

به گزارش جماران؛ کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ای، با تمرکز بر کنوانسیون مشترک سوخت مصرفی و پسماند رادیواکتیو، با حضور مسئولین و کارشناسانی از دو طرف، در وین برگزار شد.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که در افتتاحیه این سمینار سخنرانی کرد، اظهار داشت: ایران، بالاترین استانداردها در حوزه ایمنی هسته‌ای را وارد مقررات خودکرده و همواره نیز در تلاش است تا از استانداردهای روز بین‌المللی و تجربیات و بهترین رویه‌های کشورها در این زمینه بهره‌مند شود. 

غریب آبادی همچنین افزود: ایران در حال بررسی فنی، حقوقی و سیاسی کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با ایمنی هسته‌ای است و پس از پایان این بررسی‌ها، اقدام و تصمیم لازم را در چارچوب رویه‌های قانونی خود اتخاذ خواهد نمود.

نماینده دائم کشورمان، ایمنی و امنیت هسته‌ای را یکی از حوزه‌های مهم همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا خواند و تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های غیرقانونی، غیرانسانی و یکجانبه آمریکا ازجمله در حوزه ایمنی هسته‌ای، اتحادیه اروپا می‌تواند نقش مؤثر و سازنده‌ای را در این راستا ایفاء نماید.

گفتنی است در این سمینار، ازجمله در خصوص دامنه کنوانسیون مشترک و تعهدات مربوطه آن، فرایندهای پیش‌بینی‌شده در کنوانسیون برای ارزیابی عملکرد کشورهای عضو، و تهیه پیش‌نویس گزارشات ملی تبادل‌نظر فنی و حقوقی انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.