نماینده رئیس‌جمهور آمریکا گفت با توجه به عرضه مازادی که در بازار نفت وجود دارد، ایالات متحده می‌تواند طرح‌های خود برای «به صفر رساندن» صادرات نفت ایران را تسریع کند.

به گزارش جماران؛ نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران در یک نشست مربوط به بازار انرژی گفت وجود نفت مازاد در بازار موجب می‌شود تا برنامه واشنگتن برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران تسریع شود.

«برایان هوک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه بار دیگر به صفر رساندن صادرات نفت ایران را هدف واشنگتن خواند، اما گفت آمریکا می‌خواهد بین تحقق این هدف و حفظ ثبات بازار نفت توازن ایجاد کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هوک که در کنفرانس انرژی «سراویک» (CERAWeek) در هیوستون آمریکا صحبت می‌کرد، گفت با توجه به عرضه مازادی که در بازار نفت وجود دارد، ایالات متحده می‌تواند طرح‌های خود برای «به صفر رساندن» صادرات نفت ایران را تسریع کند.

این مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت تحریم‌هایی که از سال ۲۰۱۷ علیه ایران وضع شده، تاکنون حدود ۱۰ میلیارد دلار از درآمدهای ایران کاسته و توانسته میزان صادرات نفت ایران را روزانه ۱.۵ میلیون بشکه کاهش دهد.

منوشین: کشورها باید واردات نفت از ایران را متوقف کنند

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در همین نشست با تکرار اظهارات هوک، گفت: «معافیت‌های صادرشده درباره تحریم نفتی ایران موقتی است و همه کشورها باید فورا واردات نفت از ایران را متوقف کنند.»

دولت آمریکا که اردیبهشت ماه امسال از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، در پی خودداری برخی از کشورها از توقف واردات نفت از ایران، معافیت‌های موقتی را برای آن‌ها صادر کرده است. این معافیت‌ها اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسند، اما متحدان آمریکا از حالا رایزنی برای تمدید مجوز واردات نفت از ایران را آغاز کرده‌اند.

روز گذشته هم «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از کشورهای جهان خواست به جای واردات انرژی از ایران و روسیه، انرژی مورد نیاز خود را از آمریکا وارد کنند. وی گفت در همین راستا آمریکا تلاش می‌کند تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.