جواد ترکابادی سفیر ایران در دمشق روز دوشنبه از احتمال سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه خبر داد.

به گزارش جماران، ترکابادی در مصاحبه با شبکه خبری 'العهد' بر مواضع ثابت و قاطع ایران در دفاع از حق ملت و رهبری سوریه یعنی بشار اسد رئیس جمهوری قانونی آن و حفظ حاکمیت ملی این کشور بر خاک سوریه و مرزهایش تاکید کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه پس از سفر اخیر اسد به تهران نیز گفت: رهبران سوریه و ایران دائما در تماس و ارتباط هستند. به عقیده من سفر اخیر اسد به ایران، واقعا موفقیت آمیز و ثمربخش بود و عمق دوستی و رابطه خوب مسئولان جمهوری اسلامی ایران با مردم و رهبری سوریه را نشان داد. در واقع پیش بینی می کنیم که این دیدارها و سفرها ادامه داشته باشد و در آینده نزدیک سفر (روحانی به سوریه) نیز انجام می شود.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه، بر تداوم حمایت از مسئله فلسطین با وجود توطئه چینی ها و سازشکاری برخی از حکام عربی تاکید کرد.
ترکابادی درباره منطقه امن در شمال سوریه نیز تصریح کرد: اصول ما در باره سوریه روشن و ثابت است. ما در کنار انتخاب مردم سوریه هستیم. آنها کسانی هستند که سرنوشت خود را مشخص می کنند و این حق را از طریق حکومت مشروع خود به ریاست جمهوری بشار اسد دنبال می کنند. این موضع ثابت است و ما هرگز از آن عقب نمی نشینیم. 
وی ادامه داد: معتقدیم که سرنوشت ما، فرزندان این منطقه این است که با مشکلات هرچند هم که عمیق باشند، روبه رو شویم و آنها را پشت سر بگذاریم. آینده در پیش است و ما باید آن را با دستان خود بسازیم.
سفیر ایران در دمشق افزود: سوریه با پیروزی خود توانست خط امنیت و ثبات را برای سراسر این منطقه ترسیم کند. (دشمنان) با توطئه علیه سوریه بنا داشتند که این کشور را وارد نزاع های داخلی، قومی، طائفه ای و مذهبی کنند و از این طریق به این منطقه که مادر تمدن هاست ضربه بزنند؛ اما سوریه با پیروزی که بدست آورد جلوی این هدف و طرح وحشیانه دشمن را گرفت.
ترکابادی همچنین درباره تمایل بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی برای سازش در برابر آمریکا و صهیونیست ها نیز گفت: برخی از حکام عربی معتقدند که با این دیدگاه نادرست و فاسد و خوار کردن خود در برابر آمریکایی ها و صهیونیست ها می توانند در قدرت باقی بمانند و همچنان بر سرنوشت ملت هایشان سیطره داشته باشند، اما هرگز نخواهند توانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.