آیت‌الله العظمی سبحانی از وجود فساد در شهر قم انتقاد و عنوان کرد: متاسفانه در همین شهر قم فساد در حوزه زنان افزایش یافته است، باید با حضور زنان مبلغه، مجالس تعلیمی و تربیت در مساجد و منازل برای زنان برگزار شود تا شاهد اثربخشی باشیم.

به گزارش جماران؛ آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، با اشاره به استقلال حوزه از دولت گفت: گستردگی در مدیریت هزینه دارد، باید مدیریت کوچک شود تا نیاز به دولت کمتر شود.

وی روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: علمایی که در شهرها هستند، کمک کنند و برای خود وظیفه ببینند که بخشی از کار را انجام دهند.

وی افزود: اگر حوزه مدرکی می دهد، باید طلبه ها بتوانند با آن در مدارس تدریس کنند، یعنی مدرک حوزه در مدارس کارایی داشته باشد؛ در این صورت استقبال هم بیشتر می شود.

آیت الله سبحانی اظهار کرد: مباحث و گزارشی که از فعالیت های حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا در موضوعات مختلف آموزشی، پژوهشی و ... گفته شد،‌ منتشر تا برای ارائه به گزارش ها و فعالیت ها استناد شود.

وی افزود: پیروزی انقلاب برکاتی داشته است که در جای خود بسیار مهم است، اما این طور نبوده که حوزه علمیه خواهران قبل از انقلاب نبوده باشد، بلکه به صورت اجمالی در شهر آبادان بوده و به وسیله ما شروع شد؛ در ایام محرم که به این شهر می رفتم و برای طلبه ها در آن جا تدریس می کردم.

وی ادامه داد: به دلیل این که کسی برای تدریس در آن جا نبود، با تلاش های فراوان در سال 50 این هسته ای که در آبادان شکل گرفته بود، به قم آوردم، به هر حال این موضوع به صورت کم رنگ قبل از انقلاب نیز بوده است.

* تربیت مبلغه در حوزه علمیه خواهران ضروری است

آیت الله سبحانی گفت: افرادی که در حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا مشغول تحصیل می باشند، باید از آنها مبلغه ها تربیت شود تا در خانه ها، مساجد و ... به تبلیغ دین بپردازند و در این رهگذر اثرگذار باشند و معتقدیم اثری که مبلغه ها می گذارند، بیشتر از اثرگذاری مردان است.

وی افزود: در آبادان این اثرگذاری مبلغه ها را تجربه کردیم؛ در گذشته در این شهر؛ آمریکایی و انگلیسی حضور داشتند و اغلب زنان بی حجاب رفت و آمد می کردند و مبلغه ها به این شهر برای تبلیغ می آمدند و با تبلیغ خود اثرگذار بودند و حجاب شهر عوض می شد.

وی با بیان این که 10 درصد این طلبه ها برای اجتهاد حفظ شوند و الباقی برای تبلیغ در بخش بیان و قلم تربیت شوند، خاطرنشان کرد: اگر این کار انجام نشده است، انجام شود و اگر صورت گرفته است، تقویت شود.

**وجود فساد درقم 

آیت الله سبحانی درادامه از وجود فساد در شهر قم انتقاد و عنوان کرد: متاسفانه در همین شهر قم فساد در حوزه زنان افزایش یافته است، باید با حضور زنان مبلغه، مجالس تعلیمی و تربیت در مساجد و منازل برای زنان برگزار شود تا شاهد اثربخشی باشیم.

آیت الله سبحانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کاری از دست من از طریق قلم و غیر آن بر بیاید، آماده همکاری هستم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.