رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، روز دوشنبه و برای سفری ۳ روزه به این کشور سفر می کند.

به گزارش جماران، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور ضمن اعلام این مطلب، گفت: حجت السلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ وارد بغداد خواهد شد و مذاکرات دو جانبه ای با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در خصوص روابط فیمابین و همکاری های منطقه ای دو کشور خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر این، هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز طی نشست هایی مشترک و همینطور جداگانه با همتایان خود، آخرین وضعیت توافقات و همکاری ها و همچنین فرصت های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه را بررسی می کنند.

وی ادامه داد: نتایج این دیدارها توسط سران دو کشور و طی کنفرانسی خبری برای رسانه ها تشریح خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، جلسه با رئیس و نمایندگان مجلس عراق، شرکت در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران و عراق و همچنین دیدار با سایر مسوولان بلند پایه عراقی و نیز برخی نخبگان، گروههای سیاسی و اجتماعی این کشور را از دیگر برنامه های دکتر روحانی در سفر به عراق برشمرد.

اسماعیلی در پایان همچنین از دیدار رئیس جمهور با حضرت آیت الله العظمی سیستانی از مراجع عظام تقلید و زیارت عتبات عالیات طی این سفر خبر داد.

رییس جمهور  چهارشنبه ۲۲ اسفندماه به میهن اسلامی باز خواهد گشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی عراق روحانی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.