دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با قدردانی از حضور سبز و استقبال گرم مردم مومن، آگاه و پرتلاش استان گیلان از کاروان دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: این حضور پرشور جلوه دیگری از اتحاد خلل‌ ناپذیر ملت ایران، و اتکای نظام و مسوولان به این سرمایه بزرگ عمومی را به نمایش گذاشت و به خادمان ملت توانی تازه بخشید.

به گزارش جماران؛ متن پیام دفتر رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

 حضور سبز و استقبال گرم مردم مومن، آگاه و پرتلاش استان گیلان از کاروان دولت تدبیر و امید، جلوه دیگری از اتحاد خلل‌ ناپذیر ملت ایران، و اتکای نظام و مسوولان به این سرمایه بزرگ عمومی را به نمایش گذاشت و به خادمان ملت توانی تازه بخشید.

مردم گیلان از دیرباز و پیوسته با فرهنگ اصیل و ایمان راسخ، نقشی موثر در تمدن سازی و توسعه و همچنین مرزبانی سرافرازانه از ایران عزیز داشته‌ اند. این سرزمین سرشار از نعمات طبیعی، از نخستین پایگاه‌های اسلام و به‌ ویژه تشیع بوده است و رخدادهای گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نیز مفاخر بزرگی را در میراث تاریخی خود به یادگار دارد. رشادت‌ها و مبارزات اهالی غیور این خطه از دوران مشروطه تا قیام میرزا کوچک خان جنگلی، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس سرشار از صفحات افتخارآمیز است.

این استان زرخیز از مؤلفه های اثرگذار در فرایند توسعه همچون منابع آبی و ساحلی، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی مستعد و توانمند، دسترسی به شریان‌ های ارتباطی محلی، منطقه‌ ای و جهانی و نیز پیشتازی در تولید بسیاری از محصولات زراعی و دامی، به‌ ویژه برخورداری از باشکوه ‌ترین چشم‌ اندازهای طبیعی و گردشگری؛ ظرفیتها و فرصتهای بسیاری برای پیشرانی در اقتصاد کشور دارد که باید با توجه بیشتر، سرمایه گذاری لازم و حضور فعالانه بخش خصوصی و عزم مردمی به منصه ظهور برسد.

به یاری خدا متعال در این سفر، طرح‌ مهمی همچون خط آهن قزوین ـ رشت که از آرزوهای دیرینه مردم این خطه بود، افتتاح گردید و عملیات اجرایی طرح‌های مهم دیگری از جمله اتصال راه‌آهن رشت ـ آستارا، و همچنین اتصال ریلی به بنادر انزلی و کاسپین آغاز شد. گامی بزرگ در تکمیل کرویدور ریلی جنوب - شمال که ضمن اتصال سواحل خلیج فارس به دریای خزر؛ گیلان عزیز را به گذرگاه تجاری مهمی از شرق آسیا تا آسیای میانه و اروپا تبدیل خواهد کرد.

پروژه ها و مصوبات مهم دیگری نظیر بهبود وضعیت تالاب‌ها به ‌ویژه تالاب انزلی، تسطیح و نوسازی هزاران هکتار از اراضی کشاورزی، طرح‌های مهم بهداشت و درمان، ارتباطات، عمرانی، ورزشی، گردشگری و ... نیز افتتاح یا در فرایند اجرا قرار گرفت که می‌ تواند تحولی بزرگ در توسعه استان، رونق اشتغال و رفاه مردم این خطه پدید آورد.

لازم می‌دانیم به پاس مهمان‌ نوازی مردم خونگرم و بزرگوار این استان از کاروان دولت تدبیر و امید؛ از اقشار مختلف مردم، نماینده محترم ولی فقیه، ائمه محترم جمعه و جماعات، نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، شخصیت‌ های علمی و مذهبی، اصناف، کارگران، اصحاب رسانه به‌ خصوص صدا و سیمای استان، نیروهای نظامی و امنیتی و سایر اقشار و گروه‌های سیاسی و اجتماعی استان صمیمانه قدردانی کنیم.

امید است در پرتو توجهات الهی و اهتمام مسئولان ملی و استانی و همیاری مردم، گام‌های اثرگذاری در تحقق گیلانی سرسبزتر و آبادتر را شاهد باشیم.

 دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.