دیپلمات آمریکایی اذعان کرد که این سخنانش ممکن است برخی از سران عراق را عصبانی کند؛ او در ادامه گفت می‌خواهد عراقی‌ها بداند که قصدش این نیست که باعث قطع روابط میان بغداد و تهران شود.

به گزارش جماران؛ سفیر پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای عراق در جلسه تأیید صلاحیت خود در مجلس سنا ادعا کرد قصد ندارد باعث قطع ارتباط عراق با ایران شود.

«متیو تولر»، سفیر پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای عراق در جلسه تأیید صلاحیت خود در مجلس سنا روز چهارشنبه ادعا کرد قصد ندارد باعث قطع ارتباط عراق با ایران شود. 

تولر در سخنان آغازین خود در جلسه سنا ادعا کرد برنامه‌های آمریکا در عراق با برنامه‌های ایران در این کشور تفاوت دارند. وی گفت: «عزم ما برای اینکه عراق را یکی از ستون‌های ثبات در خاورمیانه ببینیم، با برنامه‌های ایران در این کشور تفاوت دارند. ایران به دنبال بهره گرفتن از تفرقه‌ها، تضعیف نهادهای دولتی و ترویج افراط‌گرایی است.»

دیپلمات آمریکایی در ادامه اذعان کرد که این سخنانش ممکن است برخی از سران عراق را عصبانی کند؛ او در ادامه گفت می‌خواهد عراقی‌ها بداند که قصدش این نیست که باعث قطع روابط میان بغداد و تهران شود.

او گفت: «می‌دانم که گفتن صریح این حقایق ممکن است برخی از سران عراق را عصبانی کند. آنها خودشان هم خوب می‌دانند که صحبت کردن در دفاع از استقلال عراق، هزینه دارد.»

تولر اضافه کرد: «می‌خواهم عراقی‌ها این را بدانند که ما به دنبال قطع رابطه آنها با ایران نیستیم؛ آنها با این کشور مرز، تاریخ و فرهنگ مشترک دارند. چیزی که ما دنبال آن هستیم این است که تهران با عراق روابط نرمال داشته باشد، روابطی که ریشه‌های آن نه گروه‌های مسلح و فعالیت‌های مجرمانه، بلکه تجارت و مبادلات اقتصادی و احترام به حاکمیت مستقل دولت و ملت عراق است.»

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعای کشورهای غربی درباره دخالت در امور داخلی عراق را رد کرده و بر حمایت از حاکمیت این کشور تأکید کرده است. 

علاوه بر این، مقام‌های دولت عراق هم بارها فضاسازی‌های دولت‌ آمریکا و کشورهای غربی درباره دخالت ایران در امور داخلی این کشور را رد کرده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.