پمپئو با بیان اینکه مساله یمن هم کاملا پیچیده است، بدون کوچکترین ابراز نگرانی از کشته شدن صدها هزار یمنی و تخریب زیرساخت های این کشور که با سلاح های ساخت آمریکا و انگلیس انجام شده است، افزود: ایرانی ها سیستم های موشک های حوثی ها را فراهم کرده اند.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا برای پوشاندن جنایاتی که ائتلاف سعودی علیه میلیون ها انسان بی گناه یمنی با سلاح های ساخت آمریکا و انگلیس مرتکب شده اند، ایران را متهم کرد.

مایک پمپئو شامگاه دوشنبه در جمع انجمن کشاورزان آمریکا در پاسخ به این سوال که چگونه به عربستان سعودی سلاح می فرستید در حالی که می دانید چه بر سر شهروندان یمنی می آید و چه کسانی با این بمب ها در یمن آسیب می بینند، این ادعا را مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: این یک سوال پیچیده است. دلیل فروش سلاح ما به سعودی ها بسیار روشن است، آنها شریک استراتژیک ما در منطقه هستند. این کار همه کسانی که الان در اتاق نشسته اند را امن و ایمن نگهداشته است. این رابطه استراتژیک برای آمریکا کاملا حیاتی است.

پمپئو با بیان اینکه مساله یمن هم کاملا پیچیده است، بدون کوچکترین ابراز نگرانی از کشته شدن صدها هزار یمنی و تخریب زیرساخت های این کشور که با سلاح های ساخت آمریکا و انگلیس انجام شده است، افزود: ایرانی ها سیستم های موشک های حوثی ها را فراهم کرده اند.

وی اظهار کرد: جایی که موشک های آنها در عربستان سعودی فرود می آید. نه ، نه، نه، آمریکا یک ثانیه هم تحمل نخواهد کرد. اگر موشک های فراهم شده ایرانیان برای یک گروه به دس موینز شلیک می شد، اطمینان دارم که از دولت می خواستید تا در برابر آن ایستادگی کند همان گونه که دولت سعودی علیه آن اقدام می کند. 

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که با نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای کاهش جنگ در یمن گفت وگو کرده است، افزود: فکر کنم حدود 90 روز پیش توافقی در استکهلم ایجاد شد. ما به همراه انگلیس به طور کامل از کاهش خشونت حمایت می کند که می تواند درگیری و جنگ شهری در یمن را حل کند.

پمپئو با اشاره به اینکه از پول مالیات دهندگان آمریکایی جدای از آن چیزی که عربستان می پردازد برای کمک های انسان دوستانه در یمن استفاده کرده ایم ،گفت: امروز در یمن، خطر واقعی گرسنگی و علاوه بر جنگ، یک بحران بشردوستانه وجود دارد.

وی که هیچ جوابی به جنایات سعودی ها در یمن نداد، دست پیش گرفت و افزود: امارات، سعودی ها، انگلیسی ها و ما و آمریکایی ها مقدار زیادی از منابع را برای تامین مواد اولیه مراقبت های پزشکی و غذایی مورد نیاز مردم فراهم کرده اند.

**حقوق بشر

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، چگونه می خواهید این مساله را پیگیری کنید هم اظهار کرد: این سوال می تواند درباره پیمان آب وهوایی پاریس هم مطرح باشد. بودن بخشی از آن چیزی که شورای حقوق بشر نامیده می شود، لزوما به معنای آن نیست که هرچیزی که درباره حقوق بشر می توانید را انجام دهید.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اگر به ترکیب شورای حقوق بشر نگاه کنید، حتی یک نفر در این جمع نمی تواند بگوید که آنها به حقوق بشر توجه دارند. شما کشورهایی مانند ایران را دارید، شما کشورهایی دارید که عمیقا در معرض بدترین نقض حقوق بشر قرار دارند و در شورای حقوق بشر هم نشسته اند.

پمپئو در ادامه جانبداری از جنایت های ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آنها 60 درصد وقت خود را صرف تصویب قطعنامه در مورد اسرائیل می کنند. مسلما اسرائیل 60 درصد از مشکلات حقوق بشر در جهان نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.