وی تاکید کرد: نمایندگان به مصوبه‌ای رای دادند که بر اساس ۴۰۰ هزار تومان به صورت حداقل از این افزایش حقوق ۲۰ درصدی را کنار نمی‌گذارند ( به این معنا که به همه کارکنان پرداخت می‌شود ) در ادامه بقیه را به صورت پلکانی توزیع می‌کنند یعنی همه کارکنان حداقل ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق را دارند.

به گزارش جماران؛ محمود بهمنی در توضیح جزئیات مصوبه دیروز مجلس که حقوق کارکنان دولت ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ده درصد پلکانی افزایش پیدا می‌کند، گفت: مصوبه دیروز مجلس موضوعی بود که نمایندگان پیشنهاد دادند، در جلسه قبل تعیین شد که حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و امروز گفتند در این صورت ممکن است به طبقات پایین کمتر برسد و به آن‌ها اجحاف شود چراکه حقوق‌شان کم است.

وی تاکید کرد: نمایندگان به مصوبه‌ای رای دادند که بر اساس ۴۰۰ هزار تومان به صورت حداقل از این افزایش حقوق ۲۰ درصدی را کنار نمی‌گذارند ( به این معنا که به همه کارکنان پرداخت می‌شود ) در ادامه بقیه را به صورت پلکانی توزیع می‌کنند یعنی همه کارکنان حداقل ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق را دارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در محاسبات باید توجه کرد که این موضوعات چقدر مورد توجه قرار گرفته که آیا ضرایب مالیاتی که بالا می‌رود چیزی برای آن‌ افرادی که حقوق بالا می‌گیرند باقی می‌ماند یا نه. این موضوعی است که باید روشن شود ولی خوبی آن این است که این حقوق‌بگیران بالا از یک حداقل بهره‌مند شوند و از آن سمت هم که پلکانی تقسیم می‌کنند دوباره رقمی هم آنجا شامل حالشان بشود.

رئیس پیشین بانک مرکزی گفت:‌ آن ۲۰ درصد افزایش حقوق بر جای خود باقی است. این ۴۰۰ هزار تومان بخشی از آن ۲۰ درصد است. از این ۲۰ درصد ۴۰۰ هزار تومان آن را پرداخت می‌کنند و مابقی به هر میزان که باقی ماند به صورت پلکانی پرداخت می‌کنند یعنی ممکن است یک رقم قابل توجهی هم در توزیع پلکانی شامل حال کارمندان دولت بشود. مفهوم این مصوبه این نیست که به همه کارکنان دولت ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود بلکه این ۴۰۰ هزار تومان بخشی از آن ۲۰ درصد است.

وی تاکید کرد: پس از پرداخت آن ۴۰۰ هزار تومان، بودجه‌ای از آن ۲۰ درصد در دست دولت باقی می‌ماند که آن را باید به صورت پلکانی توزیع کند. این توزیع پلکانی باید محاسبه شود که برای هرکس چه میزان است.

بهمنی با اشاره به نامه نوبخت به لاریجانی مبنی بر اینکه مصوبه مجلس قابل اجرا نیست، گفت:‌ چرا دولت  می‌گوید قابل اجرا نیست، باید دید دلیلشان چیست. مثل این است که شما ۱۰۰ تومان پول دارید ۱۰ تومان آن را به ده نفر می‌دهید و ۹۰ تومان آن را به صورت پلکانی توزیع می‌کنید. بودجه شما که برای افزلیش حقوق‌ها مشخص است اگر از پس این برنیاید که به حقوق‌ها اضافه نمی‌شود. تازه همین ۲۰ درصد با توجه به میزان تورم و مشکل معیشتی مردم کم است. حتی همین هم ما می‌گوییم باز هم جواب وضعیت معیشتی مردم را نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این نگرانی وجود دارد که دولت آن میزان باقی‌مانده که باید به صورت پلکانی توزیع کند را بیشتر به مدیران و مسئولان رده بالا اختصاص دهد؟، گفت: نه اصلا چنین چیزی نیست و این نگرانی نمی‌تواند وجود داشته باشد. توزیع پلکانی نزولی به سمت بالا است یعنی دهک‌های پایین جامعه مبلغی بیشتر دریافت می‌کنند و برای حقوق بگیران بالا درصد پایینی می‌رسد. این‌ها نمی‌شود. پلکانی یعنی دهک‌هایی که ضعیف هستند سهم بیشتری دریافت می‌کنند و این میزان کم می‌شود تا به رقمی ناچیز در حقوق‌های بالا برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.