رئیس جمهوری روسیه گفت که وضعیت سوریه تثبیت شده است و فقط گروه های پراکنده تروریستی باقی مانده اند که آنها نیز بزودی سرکوب می شوند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: روابط روسیه و اسراییل بطور مستمر توسعه می یابد و بنیامین نتانیاهو شخصا تلاش زیادی برای این منظور بکار می گیرد.

به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران از دیدگاه سران اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در خصوص نقش ارتش شوروی در طول جنگ دوم جهانی تمجید کرد و گفت: ما از ابتکار آن برای تاسیس بنای یادبود محاصره شدگان شهر لنینگراد (سن پترزبورگ امروزی) تشکر می کنیم .

رئیس جمهوری روسیه گفت: بدیهی است که از طرف اسراییلی برای این اقدام قدردانی و تلاش می کنم در مراسم افتتاحیه این بنای یادبود در اسراییل شرکت کنم.

پوتین ابراز امیدواری کرد که برغم شرایط سیاسی داخلی و اوضاع پیش از انتخابات در اسراییل، روابط روسیه و اسراییل همچنان توسعه یابد.

**طرحی برای ایجاد گروه بهبود وضعیت در سوریه مطرح است

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که طرحی برای تشکیل ساختاری در جهت عادی سازی و بهبود اوضاع سوریه پس از غلبه و پیروزی کامل بر تروریست ها مطرح است.

وی توضیح داد: هدف این است که همه طرف های ذینفع از جمله دولت سوریه، مخالفان دولت، کشورهای منطقه و همه طرف هایی که در این مناقشه درگیر هستند گروه کاری یا تشکیلاتی را تشکیل دهند که به عادی سازی اوضاع سوریه پس از غلبه بر تروریست ها بپردازد.

پوتین اظهار داشت: این مساله با خروج همه نیروهای نظامی از سوریه و احیای کامل دولت سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور مرتبط است، ما همواره بر ضرورت این امر تاکید کرده و آن را مطابق با موضع روسیه می دانیم.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که این ایده را اخیرا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مطرح کرده است.

**وضعیت سوریه تثبیت شده است

پوتین در ادامه سخنان خود گفت که وضعیت سوریه تثبیت شده است و فقط گروه های پراکنده تروریستی باقی مانده اند که آنها نیز بزودی سرکوب می شوند.

وی افزود: در محدوده ادلب گروهی از تروریست ها باقی مانده و در ساحل دست راست رودخانه فرات اوضاع کاملا با ثبات نیست و باید بر روی اینها کار کرد و با نتانیاهو در این باره گفت وگو کردم.

گفتنی است، روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفری به مسکو با پوتین در کرملین دیدار کرد و ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز ساعاتی پس از این دیدار به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بحران در روابط روسیه و اسراییل که بر اثر سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه در سوریه بروز کرده بود، برطرف شد.

اسپوتنیک نیز نوشت که این مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که سران روسیه و رژیم صهیونیستی همچنین توافق کردند که گروهی را با مشارکت روسیه، اسرائیل و تعدادی از کشورهای دیگر که مساله خروج نیروهای خارجی از سوریه را بررسی می کنند، تشکیل دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.