غلامی با اشاره به مشکلات کشور و تغییر رویکردها تصریح کرد: اینکه دانش آموختگان دانشگاهی علاقمند به کار در حوزه تحقیقات هستند به این جهت است که در دوران تحصیل خود در چنین فضایی تحصیل می کنند و می آموزند که می توان در بخش خصوصی نیز کار کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموختگان نخبه در داخل برای کمک به پیشرفت کشور مانده اند، گفت: دلایل زیادی برای ماندن در کشور وجود دارد و باید نخبگان بمانند و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

منصور غلامی روز دوشنبه در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشور افزود: این ماندن در کشور درباره افرادی از گذشته دور نیست بلکه در همین سال های اخیر این اتفاق رخ داده و امیدواریم در سال های آینده بتوانیم در خدمت این نخبگان برای افزایش دانش آنها باشیم و هرکاری که از دست ما برآید انجام می دهیم.

وی در این مراسم که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت برگزار شد ، با بیان اینکه مراسم تقدیر از دانشجویان که هرساله انجام می شود، در راستای توجه به به آنان در دوران تحصیل است، افزود: مجموع زحماتی که همکاران ما در مجموعه دو وزارت علوم و بهداشت می کند، در جهت تربیت دانشجویان تلاشگر و صاحب استعدادهای خوب و برجسته است.

غلامی خاطر نشان کرد: به عنوان معلم دانشگاهی تاکید می کنم که وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار اساتید دانشگاه یکی از اهرم ها و پیش شرط های موفقیت برای انجام و پیگیری تحقیقات است و علاوه بر اینکه دانشجویان در مسیر تحصیل در دانشگاه حرکت می کنند، در تولید علم و فناوری نیز موثر بوده و دانش آموخته های ما نیز اینگونه هستند.

وزیر علوم با اشاره به محدود شدن استخدام فارغ التحصیلان در ادارات دولتی خاطر نشان کرد: همین موضوع باعث افزایش کارآفرینی توسط دانش آموختگان دانشگاهی، بکارگیری فناوری ها و تلاش متخصصان برای پیشرفت کشور شده است.

وی با اشاره به مشکلات کشور و تغییر رویکردها تصریح کرد: اینکه دانش آموختگان دانشگاهی علاقمند به کار در حوزه تحقیقات هستند به این جهت است که در دوران تحصیل خود در چنین فضایی تحصیل می کنند و می آموزند که می توان در بخش خصوصی نیز کار کرد. 

غلامی ادامه داد: در وزات علوم خوشحال می شویم که عزیزانی بیشتری را در محدوده دانشگاه ها و دانشکده ها نگه داریم و از وجود آنها استفاده کنیم. سالیانه حدود 3 هزار نفر جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها می شوند اما امسال حدود 10 هزار نفر برای جذب هیات علمی داوطلب داشتیم که کمتر از یک سوم متقاضی ها را می توان جذب کرد.

به گزارش جماران، پیش از سخنان وزرای علوم و بهداشت، دو نفر از دانشجویان سخنرانی کرده و از معاون اول رییس جمهوری و وزاری حاضر درباره شرایط تحصیل در داخل و دلیل ترک نکرن کشور پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه سوال پرسیدند که غلامی و نمکی به سوال آنها پاسخ دادند.

پس از سخنان وزرای علوم و بهداشت با حضور معاون اول رییس جمهوری از تعدادی دانشجوی نمونه تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.