وزارت نفت در اطلاعیه ای خاطرنشان کرده است: بنا به شرایط خاص کشور، تشریح روش‌های فروش نفت در دوره تحریم معقول نیست و این امر علاوه بر هوشیاری دشمن، موجب آشکار شدن برنامه‌ها می شود.

به گزارش جماران؛ وزارت نفت با انتشار اطلاعیه ای پیرامون برخی اظهار نظرها درباره راهبردهای ملی فروش نفت در شرایط تحریم، اعلام کرد: همه باید به کسانی که در خط مقدم نبرد اقتصادی با آمریکا قرار دارند یاری رسانند، نه اینکه وضعیت کنونی، فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی شود.

در این اطلاعیه، با توجه به برخی اظهارنظرها پیرامون مسائل مرتبط با راهبردهای ملی بازاریابی و فروش نفت ایران در شرایط تحریم که در روزهای گذشته از سوی برخی افراد در رسانه‌ها، فضای مجازی و سطح جامعه منعکس شده، توضیحاتی ارائه شده است. 

این اطلاعیه ضمن یادآوری سخنان وزیر نفت در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی در روز 27 بهمن ماه امسال، شرایط موجود در حوزه تحریم‌های نفتی، راه‌ها و راهبردهای مقابله با تحریم‌ها را توضیح داده، اما اظهارات برخی نمایندگان مجلس در روزهای پس از جلسه مزبور و ابهام آنها درباره میزان اراده وزارت نفت در مقابله با تحریم‌ها، جای تعجب بسیار دارد.

وزارت نفت افزوده است: بنا به شرایط خاص کشور، تشریح روش‌های فروش نفت در دوره تحریم معقول نیست و این امر علاوه بر هوشیاری دشمن، موجب آشکار شدن برنامه‌ها می شود، اما این توضیح لازم است که وزارتخانه ماه‌هاست کوشش و اهتمام خود را برای عبور کشور از شرایط فعلی به کار گرفته است.

«وزارت نفت هر پیشنهادی را که برای بهبود بازارهای هدف و فروش نفت دریافت کرده، مورد ارزیابی و پیگیری قرار داده است، این رویکرد حتی درباره پیشنهادهایی که حتی احتمال موفقیت کمی داشته نیز به مورد اجرا گذارده شده و در نهایت در صورت احراز قطعیت صیانت از منافع ملت ایران، عملیاتی شده است. از این پس نیز وزارت نفت همین رویکرد را ادامه خواهد داد.»

براساس این اطلاعیه، طی روزها و هفته‌های گذشته، اظهارنظرهایی درباره مقایسه اوضاع کشور در تحریم‌های فعلی و تحریم‌های ابتدای دهه 90 شاهد بودیم که جای تأمل دارد، زیرا ابعاد گسترده‌تر و در عین حال پیچیده‌تر این دوره از تحریم‌ها را شاهدیم و وزارت نفت در این دوران نسبت به گذشته اقدامات و عملکرد ضد تحریمی لازم را به اجرا گذاشته است. 

«در شرایط امروز همه باید به کسانی که در خط مقدم نبرد اقتصادی با آمریکا و یاران شرورش در منطقه قرار دارند، یاری رسانند نه این که وضعیت کنونی را فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی قرار دهند، زیر التهاب آفرینی در فضای جامعه با طرح ابهام و اتهام‌های غیر مستند، نافی منافع ملت ایران در این شرایط پر مخاطره است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.