معاون ایرانیان و امور مجلس وزرات امور خارجه گفت: ایشان نظامی آمریکایی نیست. یعنی در واقع آمریکایی است، ولی نظامی نیست، او سال‌هاست که به ایران به صورت شخصی تردد داشته است.

به گزارش جماران؛ ایران نوشت: نیویورک تایمز نخستین منبع خبری بود که اعلام کرد مایکل آر وایت، ۴۶ ساله و عضو سابق نیروی دریایی امریکا، هنگام دیدار از ایران به دلایل نامعلوم بازداشت شد. 

به نوشته نیویورک تایمز به نقل از جوآن وایت مادر این فرد، او پیشتر «پنج یا شش بار» برای دیدن دوست ایرانی خود به ایران سفر کرده بود و در آخرین سفر هم قرار بود در ماه ژوئیه به امریکا بازگردد اما از او خبری نشد.

مادر وایت گفت که موضوع ناپدید شدن پسرش را به اطلاع مقامات امریکا رساند اما حدود سه ماه بعد بود که وزارت خارجه ایالات متحده توانست تأیید کند که او در ایران در بازداشت است.

معاون ایرانیان و امور مجلس وزرات امور خارجه به ایسنا گفت: ایشان نظامی آمریکایی نیست. یعنی در واقع آمریکایی است، ولی نظامی نیست، او سال‌هاست که به ایران به صورت شخصی تردد داشته است، چرا که گویی دوستانی در ایران دارد. دستگیری‌اش نیز مربوط به اخیر نیست. حدود شش الی هفت ماه پیش این دستگیری رخ داده است

 آنجا که اطلاع داریم بحث دستگیری او به خاطر شکایت شاکی خصوصی است، مسائل امنیتی و جاسوسی نیز مطرح نیست و همان موقع که وی دستگیر شد بر اساس مقررات بین‌المللی و کنوانسیون وین دستگیری این فرد به سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران گزارش شد.

هنوز حکم قطعی برای وی صادر نشده است و طبیعی است که اتباع خارجی نیز در ایران وقتی شاکی خصوصی داشته باشند باید دوره معمول رسیدگی قضائی را طی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.