رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کلنگ ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان سیستان و بلوچستان بطور نمادین در یکی از روستاهای شهرستان خاش به زمین زده می‌شود و تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵۲ طرح با اهمیت در هفت حوزه با اعتبار پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرا در سیستان و بلوچستان تصویب شد که باید در ۲ و نیم سال باقیمانده از دولت دوازدهم به اتمام برسد.

محمدباقر نوبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان افزود: بعد از سفری که معاون اول رئیس‌جمهوری در چند هفته قبل به سیستان و بلوچستان داشتند مقرر شد که ما یک برنامه کوتاه مدت حداکثر دو و نیم ساله تا پایان دولت دوازدهم برای شتاب بخشی به توسعه این استان طراحی کنیم.

نوبخت در ادامه اظهار کرد: کلنگ ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان سیستان و بلوچستان بطور نمادین در یکی از روستاهای شهرستان خاش به زمین زده می‌شود و تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه بیان کرد: این تعداد واحد مسکونی محرومان در هیچ استانی تصویب نشده و در واقع سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مسکن را در این طرح به خود اختصاص داده است.

نوبخت افزود: این واحدهای مسکونی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته می‌شود.

نوبخت همچنین با اشاره به درآمدهای ناشی از تفاوت قیمت ارز گفت: بدون تردید ما از بابت تفاوت قیمت ناشی از نرخ ارز، هر ریالی که کسب کنیم جزو سیاست‌های دولت است که آن را دقیقاً به خود مردم برگردانیم.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در چند ماه گذشته مابه التفاوت ارزی که برای خوراک پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و فولاد داشتیم به خود مردم در قالب بسته‌های جبرانی و حمایتی برگرداندیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر سیاستی برای سال آینده در این خصوص اعمال شود همه مابه‌التفاوت قیمت ارز به خود مردم بر می‌گردد.

وی ادامه داد: به طور نمونه ۱۴ میلیارد دلار برای سال آینده آنچه که در سال جاری در قالب بسته غذایی و حمایتی در حال اجرا داریم با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای ۲۵ قلم کالای اساسی مردم در نظر گرفتیم.

نوبخت تصریح کرد: اگر این به هر رقم دیگری به جای ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برسد مثلاً به ارز نیمایی برسد ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست می‌آید که تصمیم داریم همه آنها را به خود مردم برگردانیم.

به گزارش جماران، در پایان این نشست تفاهمنامه ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی محرومان بین رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.