لودریان درباره ابهام در سیاست خاورمیانه ای ترامپ گفت: چطور می‌شود از یک طرف در قبال ایران اینقدر سخت‌گیر بود و در عین حال از سوریه خارج شد؟ آیا این کار به نفع ایران نخواهد بود؟

به گزارش جماران؛ «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: کارهای آمریکا در خاورمیانه مثل راز و معما می ماند و ما از قصد آنها سر در نمی آوریم.

به نقل از خبرگزاری رویترز، لودریان درباره ابهام در سیاست خاورمیانه ای ترامپ گفت: چطور می‌شود از یک طرف در قبال ایران اینقدر سخت‌گیر بود و در عین حال از سوریه خارج شد؟ آیا این کار به نفع ایران نخواهد بود؟ این برای من معما است.

فرانسه از اعضای اصلی ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در مبارزه با نیروهای داعش در دمشق و عراق است و نیروهای ویژه این کشور در شمال کشور سوریه مستقر هستند. 

ترامپ دسامبر سال گذشته (دی ماه97) به طورغیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است. 

فرانسه حدود 1100 نیروی نظامی فعال در سوریه و عراق دارد که علاوه بر تدارک لجستیک، توپخانه و جت‌های بمب‌افکن به مشاوره و تعلیم دادن نیروهای نظامی نیز می‌‌پردازد. 

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده و «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا کردند.

کنفرانس امنیتی مونیخ عصر جمعه با حضور بیش از 100 رییس دولت و وزیر آغاز به کار کرد.

همچنین از ایران هیاتی به سرپرستی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در این کنفرانس سه روزه شرکت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.