آیت الله جزایری در اشاره به سفرشان به خارج از کشور، افزود: هدف از این سفر تبلیغ اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود، برای ما کشور انگلستان را انتخاب کرده بودند و به لندن و شهرهای اطراف آن برای سخنرانی دعوت شده بودیم و به صورت شبانه‌روزی و مستمر در حال برگزاری جلسات بودیم، استقبال‌ها بسیار بود و بسیاری از سخنرانی‌ها به علت عرب زبان بودن مخاطبینمان به زبان عربی بود؛ اما دیگر سخنرانی‌ها به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شد.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله سید علی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: هفته گذشته دولت ائتلافی لبنان تشکیل شد و این پیروزی بزرگی برای حزب‌الله لبنان و جبهه پایداری بود.

وی ادامه داد:پیروزی دیگر این بود که علی‌رغم رجزخوانی‌های آمریکا مبنی بر اینکه در ورشو لهستان اجلاسیه‌ای بر ضد ایران تشکیل بدهند، اما در نهایت متوجه شدند که  به دلیل مخالفت با ایران کسی دعوت آن‌ها را اجابت نمی‌کند لذا آمدند و اسم این اجلاسیه را تحت عنوان پاره‌ای از مسائل و برای حل برخی از مشکلات اعلام کردند و دیگر عنوانشان مبارزه با ایران نبود.

جزایری گفت: برگزار کنندگان اجلاسیه ورشو به هیچ یک از اهداف منحوسشان نرسیدند و الحمدلله آنهایی که طرفدار ایران بودند و حتی اروپایی‌ها جانب آمریکا را نگرفتند؛ همچنین کشورهایی مانند عراق، سوریه، ترکیه و لبنان مواضع بسیار خوبی در حمایت از ایران داشتند.

وی با اشاره به راهپیمایی 22بهمن ماه، بیان کرد: یقین بدانید این حماسه‌هایی که شما با حضورتان در راهپیمایی‌ها آفریدید قطعا اثر خودش را در دنیا خواهد گذاشت.

جنایات وهابیت هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دیگری از خطبه ها گفت:واقعه‌ی جانسوز سربریدن کودک6ساله‌ای که بر محمدوآل محمد صلوات فرستاده بود توسط یک وهابی در مدینه طیبه یک فاجعه بزرگی بود که آن را محکوم کرده و از مجامع بین‌المللی میخواهیم که جلوی این جنایات گرفته شود، جنایات آل‌سعود چیزی نیست که برای وجدان بشری قابل تحمل باشد؛ این‌ها ناصبی هستند و از فرط عصبانیت و دشمنی با اهل‌البیت است که دست به این اقدامات می‌زنند، و الا صلوات فرستادن چه جرمی است که در ازای آن باید سر کودکی بریده شود؟! البته یقین بدانید که این جنایات هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: جنایت دیگر، عملیات انتحاری بعضی از دشمنان اسلام در مرز زاهدان بود که در جهت به شهادت رساندن جمعی از مجاهدان اسلام و طلایه‌داران مرزهای میهن اسلامی بود که در حال رفتن به ماموریتی جهت تحکیم امنیت برای مردم عزیز ایران بودند اما انفجار ماشین انتحاری حدود 30نفر از این عزیزان ما را به شهادت می‌رساند و عده‌ای نیز مجروح می‌شوند؛ همه این‌ها در راه خدا و در جهت ادامه مسیر سیدالشهدا است، این شهیدان به مولایشان امام حسین ملحق شدند و ما هرگز قدمی عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

امام جمعه اهواز، عنوان کرد: این ترورها در اهواز، زاهدان و یا هر کجای ایران باشد خللی در ادامه دادن انقلاب راه ایجاد نمی کند این‌ها عملیات مذبوحانه‌ای است که دشمن کوردل انجام می‌دهد اما ما را از اهدافمان باز نمی‌دارد و خدا به ما وعده پیروزی داده است؛ این قضایا ممکن است اتفاق بیفتد اما نهایتا چه کسی پیروز نهایی این معرکه است؟ مسلما کسی که حق با اوست.

سفر به انگلیس برای تبلیغ اسلام و انقلاب بود

وی در اشاره به سفرشان به خارج از کشور، افزود: هدف از این سفر تبلیغ اسلام  به مناسبت ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود، برای ما کشور انگلستان را انتخاب کرده بودند و به لندن و شهرهای اطراف آن برای سخنرانی دعوت شده بودیم و به صورت شبانه‌روزی و مستمر در حال برگزاری جلسات بودیم، استقبال‌ها بسیار بود و بسیاری از سخنرانی‌ها به علت عرب زبان بودن مخاطبینمان به زبان عربی بود؛ اما دیگر سخنرانی‌ها به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شد.

جزایری ادامه داد: آنچه که خودشان میگفتند این بود که امسال، استقبال و اجتماع مردم با سال‌های گذشته قابل قیاس نبوده است و همگی به این خاطر است که مشت محکمی بر دهان بولتون و ترامپ ملعون بکوبند چون گفته بود نمی‌گذاریم ایرانی‌ها چهل سالگی انقلاب خودشان را ببینند، اما ما هم در ایران و هم در کشورهای خارجی بر دهانشان مشت کوبیدیم و نتایج خوبی از این اجتماعات به دست آوردیم.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در انگلیس بیش از 4میلیون مسلمان وجود داشت و در بعضی از خیابان‌ها که حضور داشتیم تعداد زنان محجبه از بی‌حجاب بیشتر بود.

وی با اشاره به آیه وَ مَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ  عنوان کرد: وقتی که‌ عمر انسان زیاد می‌شود به طور طبیعی قوای انسانی تحلیل می‌رود بنابراین ما از این قاعده مستثنی نیستیم, تا آنجایی که بتوانم ادامه می‌دهم اگر هم در کسوت امام جمعه و نماینده ولی فقیه نبودم خدمتگزار شما هستم چرا که خدمت به مردم عبادت است و درب خانه روحانیت همیشه به روی مردم, محرومین و ستم‌دیدگان باز است و ماهیت خدمت روحانیت به مردم تغییر نکرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.