سنایی گفت: مکانیسم مالی که از سوی همکاران اروپایی ارائه شده، به خودی خود یک گام جدی به شمار می‌رود و اتحادیه اروپا و یا برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند به صورت مستقل برای گفت‌وگو و ثبات در دنیا تصمیم گیری کنند.

به گزارش جماران؛ سفیر کشورمان در مسکو با بیان اینکه ایران مکانیسم مالی اروپا را به عنوان اولین گام تلقی می‌کند، گفت که تهران انتظار بیشتری از اتحادیه اروپا نسبت به آنچه که انجام می‌دهد،‌ دارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو درباره مکانیسم مالی اروپا با ایران (اینستکس) گفت: تهران، کانال مالی پیشنهادی اروپا با این کشور را به عنوان اولین گام برای گفت‌وگو و ثبات نگاه می‌کند.

سنایی افزود: مکانیسم مالی که از سوی همکاران اروپایی ارائه شده، به خودی خود یک گام جدی به شمار می‌رود و اتحادیه اروپا و یا برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند به صورت مستقل برای گفت‌وگو و ثبات در دنیا تصمیم گیری کنند. 

سفیر ایران در روسیه ادامه داد: ایران به این به این اقدام به عنوان اولین گام نگاه می‌کند و نمی توان به این موضوع اشاره نکرد که ایران انتظار بیشتری از اتحادیه اروپا نسبت به آنچه چیزی که انجام می‌دهد، دارد.

به گزارش جماران، وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه 11 بهمن ماه ثبت سازوکار مالی اروپا (سازوکار حمایت از مبادلات تجاری) را اعلام کردند.

سفیر ایران در مسکو همچنین گفت: انتظار می‌رود که توافق منطقه آزاد تجاری اوراسیا به زودی در مجلس ایران به تصویب برسد.

سنایی افزود: این موضوع برای ایران نیز بسیار مهم تلقی می‌شود، به این دلیل که بازارهای بزرگ را برای ایران و کشورهای شمالی باز می‌کند.

وی با بیان اینکه ما با باید سطح روابط تجاری با روسیه و سایر کشورها را ارتقا بخشیم، ادامه داد: من واقعا امیدوار و حتی مطمئن هستم که ایجاد منطقه آزاد تجاری به این موضوع کمک فراوانی خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.