دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: مهم‌ترین چیز در این انقلاب، ثبات، صبر وبردباری بود که نتیجه آن پیروزی است. وعده الهی برای مظلومان و مستضعفان - اما کدام مظلومان و مستضعفان؟- آنانی که صبر کردند و تحمل کردند و مقابل استکبار ایستادند، برای آنان محقق شد آن پیروزی بزرگ.

به گزارش جماران؛ بیروت پایتخت لبنان امروز چهارشنبه میزبان مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحت عنوان «چهل بهار» بود.

این مراسم به همت حزب‌الله و با حضور نماینده رئیس جمهور لبنان و شماری از سیاستمداران و سفرا برگزار شد و «سید حسن نصرالله» از طریق ویدئوکنفرانس در آن سخنرانی کرد و قبل از آن سرود ملی لبنان، سرود حزب‌الله و چند سرود بر وزن و آهنگ سرودهای انقلاب ایرانی از جمله «خمینی ای امام» نواخته شد.

دبیر کل حزب‌الله در ابتدای سخن اعلام کرد که در این مناسبت با تفصیل بیشتری می‌تواند درباره جمهوری اسلامی صحبت کند. او ایران را تأثیرگذارترین کشور منطقه توصیف کرد.

نصرالله گفت: قبل از انقلاب در ایران، نظامی شاهنشاهی حاکم بود و شاه خود را ملک الملوک می‌نامید. محمد رضا پهلوی در ابتدای دهه سی میلادی قرن گذشته حکومتی دیکتاتوری بود که توجهی به مردم نداشت و تلاش میکرد تا حد امکان مردم را از مقدسات و تاریخ و میراث و فرهنگ خود دور کند و از سویی دیگر ایران را کشوری تابع آمریکا قرار بدهد که این کشور آن را و منابعش را تاراج و آن را کاملا مدیریت کند. به طوری که هزار مستشار آمریکایی و برخی می‌گویند شصت هزار مستشار آمریکایی ایران را اداره می‌کردند. شاه با تابعیت خود از آمریکا به پلیس منطقه تبدیل شده بود. روابط راهبردی کامل با اسرائیل حتی تا دادن نفت مجانی به این رژیم وجود داشت.

سرانجام مردی از قم خارج شد به نام روح الله موسوی خمینی. فقیهی بزرگ که میلیون‌ها نفر مقلد او بودند. فیلسوف و اندیشمند و شخصیت ممتاز و شجاع بی‌نظیر بود. قلبی نترس و عزم راسخ داشت. معتقدیم که امام واکنش یک باره به این مسائل نداشت. او همه اتفاقات را از سال‌ها گذاشته دنبال و طرح و ایده و شاگردان خود را آماده می‌کرد. 

زمانیکه شاه در حال تلاش برای تصویب طرح‌هایی بود که آینده و اقتصاد و کشاورزی و وضعیت داخلی و آزادی در ایران را تهدید می‌کرد و تبعیت بیشتری برای ایران از آمریکا و اسرائیل به دنبال داشت، اعتراض کرد. انقلاب اسلامی ایران با یک مرد آغاز شد سپس شماری از رجال دینی و روحانیون و اقشار مختلف مردم گرد او جمع شدند. 

او در راه خدا قیام کرد و طبق حساب‌وکتاب‌های طبیعی باید به زندان می‌رفت یا در هر لحظه‌ای شهید می‌شد یا در کوچه‌های قم یا نجف یا هر جایی مثل ترکیه باید شهید میشد اما اینطور نبود. او در مقابل چشم خدا و برای رضای او قیام کرد و به چیزی از حساب و کتاب دنیا یا مال و قدرت دنیا فکر نمی‌کرد. در طول سال‌های این انقلاب علما، طلبه، دانشجوها، زنان و مردان و پیر و خرد فشارهایی مثل تبعید و قتل و گرسنگی و زندان و شکنجه را تحمل کردند. 

امام در انقلاب خود، همانطور که از بعد عقایدی، دینی، اسلامی و قرآنی صحبت کرد، از بعد سیاسی، راهبردی و تبعیت شاه از آمریکا و رابطه‌اش با اسرائیل و موضع درباره فلسطین و اشغال آن صحبت کرد. او همچنین از واقعیت داخلی ایران، از کشاورزی که شاه آن را تحت نام اصلاحات زراعی نابود کرد و امنیت غذایی را از بین برد، از گرسنگی و نابودی صنعت و عقب‌ماندگی و فقر و گرسنگی و آب شرب حتی در جنوب تهران که در صف تحویل آب می‌ایستادند، امام از همه اینها صحبت کرده است. من سخنان ایشان را از ابتدا تا روز پیروزی انقلاب دنبال کرده‌ام. از کرامت مردم، ارتش، کارمندان و همه و همه صحبت کرده است . میتوان این انقلاب را اسلامی، ایمانی و قرآنی و ایرانی و ملی و مردمی توصیف کرد. این انقلاب، انقلاب یک حزب یا یک قشر خاص نبود بلکه همه مردم با همه اقشار در همه استان‌های کشور در آن که انقلابی فرهنگی و انقلاب مردم ستمدیده و فقیر و مستضعفان بود، شرکت کردند. پس برای این انقلاب می توان همه  این ویژگی ها را برشمرد و صرفا سیاسی نبود. 

مهم‌ترین چیز در این انقلاب، ثبات، صبر وبردباری بود که نتیجه آن پیروزی است. وعده الهی برای مظلومان و مستضعفان - اما کدام مظلومان و مستضعفان؟- آنانی که صبر کردند و تحمل کردند و مقابل استکبار ایستادند، برای آنان محقق شد آن پیروزی بزرگ. 

دستاوردها انقلاب

من فهرستی اماده کرده‌ام که طولانی هست. سرنگونی رژیم شاه که سرسخت‌ترین دیکتاتوری در خاورمیانه بود اگر نگویم بدترین در جهان. اخراج آمریکا و دزدان و مفسدان و شرکت‌های آنان از ایران. اخراج اسرائیل از ایران و قطع روابط با رژیم صهیونیستی و تبدیل کردن سفارت آن به سفارت فلسطین. دستیابی به استقلال واقعی. همانطور که شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی داده می‌شد و این تحقق یافت و بعد از چهل سال هنوز حفظ شده و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهاست که با همه فشارهای جامعه بین‌المللی و آمریکا و صندوق بین‌المللی پول و دیگر نهادهای بین‌الملی حفظ شده است. ایران موفق شده که استقلال راهبردی و سیاسی خود را حفظ کرده و کسی نمی‌تواند سیاست و راهبرد خود را بر ایران تحمیل کند. به دست آوردن استقلال دستاوردی است و نگه داشتن آن در طول چهل سال دستاورد بزرگ‌تری است. ایران از معدود کشورهای دنیاست که استقلال خود را حفظ کرده است اگر نگوییم تنها کشور بلکه یکی از دو سه یا چهار پنج کشور دنیاست.

حفظ هر آنچه در ایران بود، یکی دیگر از دستاوردهاست. نه چاه نفت نه تاسیسات نفتی ویران شد. نه کلیسایی خراب شد نه نهادی دولتی تاراج شد و نه وارد درگیری داخلی شد بلکه همه امکانات خود را به عنوان ملک و دارایی مردم حفظ کرد و از تهدید تاراج حفظش کرد.

حفظ وحدت ملی از زمان انقلاب نیز دستاورد دیگر است. بر خلاف تلاش‌های آمریکا، انگلیس و دیگران برای تحریک قومیت‌ها مثل کردها در کردستان یا عرب‌ها در خوزستان یا دیگر قومیت ها مثل آذری‌ها، مقامات توانستند این وحدت را حفظ کنند.

ایستادگی در مقابل همه توطئه‌هایی داخلی که علیه ایران شکل گرفت یا مثل انتقام‌هایی که تلاش می‌کردند در داخل انجام شود و خیلی از سران را ترور کردند. اما انقلاب ایستاد و از همه این مصائب گذشت و از روز اول ساخت نظام جدید بر اساس حاکمیت دینی مردم که امام وعده داده بود، آغاز کرد. شما ببینید به جای دموکراسی امام مفهوم بومی خود را داشت. حاکمیت مردمی. حاکمیت دینی یا اسلامی مردم. 

شعار جمهوری اسلامی از ابتدا روشن بود که مردم سر می‌دادند. با این حال همه‌پرسی برگزار شد و اکثریت قریب‌به‌اتفاق مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند. سپس مجلس خبرگان انتخاب شد و سپس برای قانون اساسی تدوین و برای آن همه‌پرسی برگزار شد و مردم رأی داد. امام نیامد بگوید که الان شرایط سخت و است و این مسائل باشد برای بعد. خیر. از ابتدا به رأی مردم گذاشته شد. سپس انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و غیره برگزار شد. انتخابات در ایران حتی در زمانیکه استان‌های ایران را صدام بمباران میکرد و موشک‌هایش به تهران می‌رسد، یک روز هم تعطیل نشد و حتی یک تمدید دوره ریاست هم انجام نشد - هرچند که ما اینجا در لبنان به تمدید متهم هستیم- . با همه اینها از روز اول جنگ بر ایران تحمیل شد اما ایران ایستادگی کرد. جنگی شبه‌جهانی بر ایران به رهبری آمریکا و شوروی تحمیل شد و همه از صدام حمایت می‌کردند. کشورهای عربی جز سوریه از صدام حمایت میکردند. همه گونه سلاحی به صدام دادند حتی سلاح شیمیایی و در مقابل ایران را از همه چیز حتی سیم خاردار محروم کردند اما ایران ایستاد. 

آغاز عملیات بازسازی که تا امروز ادامه یافته است. تثبیت بنیه نظام و نقش منطه ای. در همه این شرایط و تحت همه فشارها ایران از مسئولیت‌های خود در منطقه مثل مسئله فلسطین یا سوریه و لبنان یا مسئولیتش در قبال همه کشورها مثل افغانستان که همسایه‌اش است، کوتاهی نکرده است. 

ایران در طول چهل سال -البته می‌دانید که خیلی چهره ایران را در تبلیغات و رسانه تخریب کرده‌اند. یکی از مسئولان می‌گفت زمانیکه به ایران سفر کردم خیلی غافلگیر شدم از نظم و نظافت و سازندگی و... . بگذارید از ولایت فقیه بگویم. در هفته‌های گذشته با یکی از دوستان داشتیم ایران فعلی را با زمان شاه مقایسه می‌کردیم. در صنعت، علم، ورزش، کشاورزی و حوزه نظامی و حوزه‌های دیگر. دیدیم در زمان چهل ساله که زیر نظر ولایت فقیه بوده و ده سال آن را امام بوده و باقی آن را امام خامنه‌ای رهبری استثنایی بوده که خدا بقیه جان مرا بگیرد و به ایشان بدهد و این را به صورت دعایی نمی‌گویم بلکه صراحتا می‌گویم که خدا بقیه عمر مرا بگیر و بر عمر این رهبر استثنایی بیفزا. شما ببینید در مدت رهبری ولایت فقیه و در محاصره و تحریم‌های فراگیر از سال 1979 و در سایه ترور دانشمندان و دیگر سران، ایران همچنان ایستاده است. در نظر داشته باشید که این انقلاب وارث نظام شاه بود که ایران را خراب کرده بود. امام می‌گفت این رژیم شهرها را خراب کرده و گورستان‌ها را آباد کرده است. در زمان شاه جمعیت ایران حدود سی میلیون بود و الان هشتاد میلون. 

تولید علم. ما داریم علم را وارد می‌کنیم اما ایران جز تولید‌کنندگان است. ایران در زمان شاه در حوزه تولید علم هیچ جایگاهی نداشت اما در زمان ولایت فقیه، در منطقه در تولید علم اول و در دنیا هفتم است  و از نظری شانزدهم است. ایران در بسیاری از امور در منطقه اول است.

از نظر دانشگاه‌ها، در زمان انقلاب، 230 دانشگاه بود و الان بیش از سه هزار دانشگاه و مرکز علمی. در زمان شاه اسمی از دانشمندان یا اندیشمند ایرانی نبود در هیچ حوزه‌ای. اما در ایران کنونی بیش از دویست اندیشمند بین‌المللی ایرانی مقالات منتشر می‌کنند. استادهای دانشگاه آن زمان 5 هزار بود و اکنون هشتاد هزار و اندی است. تعداد دانشجویان صد و پنج هزار بود و اکنون بیش از چهار میلیون است. یعنی بیست و پنج برابر. یعنی در این چهل سال دانشگاه ساخته‌اند، دانشجو و استاد تربیت کرده‌اند و...

بیسوادی اکنون صددرصد ریشه‌کن شده. و در فرهنگ و حوزه کتاب 1500 عنوان کتاب منتشر شده بود. اما در سال گذشته فقط در یک سال 107 هزار عنوان منتشر شد (یعنی در حوزه های مختلف).

زنان نویسنده قبل از انقلاب کمتر از 50 بود و امروز هشت هزار نفر زن نویسنده و مولف ثبت شده است. 

تخصص‌های پزشکی مجموعا که شامل همه حوزه‌ها، در زمان شاه 5900 متخصص بود اما امروز دویست هزار متخصص وجود دارد. در حوزه سلول‌های بنیادی که کشورهای معدودی در آن پیشرفته هستند، ایران هشتمین کشور دنیا است و در حوزه ژن‌ها بعد از آمریکا دوم است. اینها در زمان حکومت ولایت فقیه است. 

در پیوند کلیه در زمان شاه،‌کلا پنجاه مورد انجام شد اما در طول چهل سال گذشته 50 هزار پیوند انجام شده و طبق آمار علمی، کمترین مدت انتظار در جهان برای پیوند کلیه، ایران است. این حکومت ولایت فقیه است. 

صنعت داروسازی. ایران در سال 1979  هفتاد درصد نیاز دارویی خود را وارد می‌کرد. اما الان ایران 79 درصد نیاز دارویی‌اش را تولید می‌کند و جزء صادرکنندگان نیز هست. پس چرا آمریکایی‌ها می‌ترسند که ایران به لبنان بیاید؟ (خنده).رتبه یازدهم در صنعت داروسازی دارد. 

در زمان شاه ایران رتبه اول خاورمیانه را در سرم‌سازی، شبیه‌سازی  دارد. در بهداشت و سلامت که سازمان ملل تحقیقاتی در خصوص امید به زندگی دارد، ایران را که علیه‌ش تبلیغ می‌کنند که فرهنگ شهادت و مرگ دارند، کشور اول در امید به زندگی است و در حد 75 سال است در حالی که برخی کشورها آرزوی زندگی دارند. 

در فناوری نانو که معدود هستند کشورهایش، ایران در مرکز پنجم در علم نانو و ششمین کشوری است که عمل آن را دارد و تولیدات نانو خود را به چندین کشور صادر می‌کند. 

اسرائیل از تخصص‌های مهندسی ایران شگفت‌زده است. در حوزه های مختلف مهندسی. ایران در منطقه در ریاضی و فیزیک اول است. در علوم فضا و اعزام موجود زنده فعال است. یکی از شش کشوری که توانسته موجود زنده اعزام کند و زنده بازگرداند. 

ایران دومین کشور در تولید انرژی است. در انرژی هسته‌ای اول و دوازدهم در دنیاست. طبیعتا مقایسه‌ای نمی‌توانم در این حوزه‌ها با زمان شاه کنم چون هیچ کدام آن موقع وجود نداشته اصلا. 

درحوزه صنعت نظامی، در زمان شاه پنج درصد نیازش را تولید می‌کرد و با همه دلال‌بازی‌ها با قیمت‌های گران از آمریکا خرید می‌کرد. اما امروز در حکومت ولایت فقیه، ایران 90 درصد نیاز نظامی خود را تولید می‌کند و پنج میلیارد دلار صادرات دارد. همه چیز ایران می‌سازد، از سلاح سبک تا پدافند هوایی و تجهیزات دریایی و کشتی و زیردریایی و تانک و جنگ‌افزار جنگال، سیستم‌های دریایی، رایانه‌های شلیک موشک و... . آمریکا امروز دیده این کشور مشکل است. ایران با دانشمندان و امکانات داخلی و اذهان و اندیشه‌های فرزندان خود، این دستاوردها را به دست آورده است. می‌توانست همه اینها را از خارج بخرد اما آن وقت فقط پولش ملی بود و باقی آن خارجی بود.

صنعت کشتی‌سازی. ایران امروز موتورهای دریای و کشتی می‌سازد. صنعت خودروسازی که در دنیا دوازدهم است و شانزدهم در وسایل نقلیه مختلف است. در صنعت فولاد دهم در دنیاست. در برق تولید دارد و صادر می‌کند، در حالی که خودش سرزمین وسیعی است. هشتاد میلیون جمعیت و 24 ساعته برق در اختیار است [لبنان و حتی بیروت دچار قطعی برق است به صورت روزانه].

در گازرسانی در حکومت ولایت فقیه، بیست میلیون خانوار با لوله‌کشی گاز دارند نه با کپسول گاز. ایران هفتم در دنیاست از نظر آب شرب ارزان.

در حوزه ورزش، در خیلی از رشته‌های فردی، اول دوم یا سوم است. در ورزش زنان، قبل از انقلاب، پنج مدال زنان به دست آمده بود اما بعد از انقلاب و با رعایت حجاب ... مدال. 

ببینید این دستاوردها در حوزه های مختلف، در زمان شاه و ملک نبوده بلکه در حکومت ولایت فقیه، اسلام، دین، قانون و ارزش‌های اخلاقی و حاکمیت مردم و حکومت امام خمینی و امام خامنه ای است. 

در عرصه سیاسی دو حزب سه حزب بود. اما حدود دویست و پنجاه حزب فعال است. این ایران است. البته نمی‌خواهیم بگوییم که در ایران مشکلی نیست. بیکاری هست مشکلات هست. خواسته‌ها و آرزوهای به حقی هست و مشکلات هم وجود دارد. کسی هم اینها را انکار نمی‌کند. امام خامنه ای، مسئولان و نمایندگان میگویند اما باید منصف بود. این کشور کجاست برادران؟ در غرب آسیا. این کشور در خاورمیانه است. در کنار جهان عربی و اسلامی که اکثریت قریب‌به‌اتفاق نیازهایش در همه حوزه‌ها را از صنعت و فناوری گرفته تا امور دیگر، وارد می‌کند. این ایران است. این دستاوردها نبود اگر فداکاری، ایستادگی، انسجام، وحدت ملی، حضور رهبری، فداکاری مسئولان و مردم، صبر و شکیبایی و امید نبود. صرفا به دعا نیست بلکه به تلاش و تحمل و تفکر و اندیشه و علم و فداکاری است. 

 

انقلاب اسلامی با پیروزی خود سبب احیاء دین و بازگشت مردم به دین و احیای احترام به دین شد. احیای اسلام واقعی و سبب کمک دین به مردم برای برپاخاستن و ایستادن مقابل دیکتاتورها شد تا پیروزی در برابر اشغالگران به دست بیاید. 

ایستادن مقابل سلطه‌جویی آمریکا یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که مقابل آن ایستاد و گفت جایی برای ترس و سستی و خواری و شکست نیست. نه در حوزه سیاسی، نه در حوزه نظامی و حوزه‌های دیگر. سیطره آمریکا بر ایران از بین رفت و این از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 

ایستادن مقابل اشغالگری اسرائیل . زمانی که کمپ دیوید امضا شد و کفه ترازو به سمتی دیگر سنگین شد، انقلاب اسلامی ایران آمد و وضعیت را کمی متعادل کرد. 

نزدیک شدن اقشار مختلف مردم ایران از مسلمان و مسیحی و ملی‌گراها و دیگران. حمایت از مردم منطقه در فلسطین، لبنان و محور مقاومت در منطقه. اینها دستاوردهای بزرگی است که در طول چهل سال به دست آمده است. حتما می‌دانید که طرحشان از نیل تا فرات بود. 

مقابله با فتنه تکفیر و تروریسم. آمریکا به اعتراف ترامپ، داعش را درست کرد تا بهانه‌ای کند برای اشغال عراق. اما مرجعیت دینی در عراق فتوا داد که با آن مقابله شود. شرایط سخت بود. مشکل سازماندهی. مشکل سلاح و غیره... دخالت بهنگام جمهوری اسلامی با کادر و نیرو و ژنرال‌های خود و در رأس آن حاج قاسم سلیمانی و با سلاح و تجهیزاتی که در اختیار داشت، به کمک عراق آمد و تا حد توان در کنار زدن داعش کمک عراق کرد. 

همچنین کمک به سوریه و ایستادن در کنار آن در مقابله با جنگ جهانی علیه این کشور. تصور کنید اگر ایران در کنار سوریه نمی‌بود چه شده بود. با صراحت کامل بگویم، ما سال‌ها جنگیدیم و همه هزینه خورد و خوراک و تجهیزات و درمان و همه چیز از جمهوری اسلامی ایران بود. فکر کنید در منطقه چه میشد. یمن و دیگران را ببینید. فکر کنید که ایران همان ایران شاه بود. آنگاه گفته میشد که به ما ربطی ندارد که چه بلایی سر منطقه و سوریه و لبنان می‌آید. 

امروز خیلی از کشورهای عربی و رسانه‌هایشان تصویری تیره از ایران به نمایش می‌گذارند در حالی که خودشان بدترین حکومت‌ها هستند که بدترین مشکلات فقر و ... را برای مردم به بار آورده‌اند. 

آنچه در منطقه در جریان است، برخی می‌گویند جنگ اسرائیلی ایرانی است. درست نیست. برخی دیگر می‌گویند نبرد سعودی ایرانی است. اما این هم درست نیست. اولا اگر درباره اسرائیل صحبت کنیم، جنگ اسرائیل با مردم لبنان،‌فلسطین، اردن و ملت‌های منطقه است که از قبل از انقلاب ایران وجود داشته است که از سال 1948 یا قبل آن آغاز شده. 

دوم، این کشمکش سعودی ایرانی نیست. بلکه جنگ آمریکا با ایران از 1979 است که تاامروز ادامه یافته و عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس چیزی جز آلت دست نیستند. صدام که او را دلاور عرب می‌نامیدند آل دست امپریالیسم بود. آنها با تکفیر و تروریسم و... طرح آمریکا را اجرا می‌کنند. 

محمد بن سلمان با گافی که داد گفت که آمریکا بعد از انقلاب اسلامی ایران از آل سعود خواست که طرح وهابیت را در مقابل نسخه اسلامی واقعی در ایران برپا کنند. امروز ترامپ و همه وقتی می‌خواهند از داعش صحبت کنند، میگویند «دولت اسلامی». چرا می‌گویند؟ تا چهره دولت اسلامی در ایران را تخریب کنند. اینها تمام واقعیت‌های جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف را نادیده می‌گیرند و داعش را مقابل چشم مردم می‌گیرند و می‌گویند این دولت اسلامی است که ایران به دنبالش است. 

بنابراین اینها، آل دست آمریکا هستند . عربستان کیست که بخواهد با ایران بجنگد یا مقابل ایران قد علم کند. اینها پول می‌دهند و تکفیری‌ها را می‌فرستند به سوریه و نقاط دیگر. طرح و طراحی از عربستان نیست. این چه حرفی است که می‌زنند. 

چرا آمریکا به جنگ با ایران اینقدر اصرار دارد؟ به دو دلیل. دولیل نخست این است که ایران کشوری مستقل و صاحت اراده خودش است. نفت و گاز و فولاد و آهن و همه معادنی و ثروت انسانی و رود و دریا و خاک و آسمان خودش را دارد و نمی‌خواهد تن به خواست آمریکا بدهد و به فکر منافع مردم خودش است. آمریکایی‌ها را ببینید که برای دموکراسی به ونزوئلا می‌روند یا ترامپ به دنبال نفت و انرژی این کشور است؟ انها برای نفتش دارند می‌روند آنجا. 

برخی مغالطه می‌کنند که چرا آمریکا با ایران مشکل دارد. علت اول استقلال و قدرت بومی خودش است. علت دوم، موقعیت منطقه‌ای و مواضع اصولی آن در حمایت از فلسطین و مردم است. من اعلام می‌کنم که اگر همه از فلسطین بگذرند، ایران از فلسطین و مقدسات نمی‌گذرد. 

نکته دیگر که می‌گویند ایران از حزب‌الله و مقاومت حمایت می‌کنند و به هیمن دلیل آمریکا با آن مخالف است، دقت کنید که این علت دوم است. علت اول را فراموش نکنید. با این حال جنگ بر ایران تحمیل شد. دانشمندانش را ترور کردند. کشور را محاصره کردند. تحریم‌های ایران فقط به دلیل فلسطین و لبنان نیست. تحریم‌ها قبل از این وجود داشت. این مغالطه‌است که بگویند صرفا به دلیل حمایت از فلسطین است. مشکل اصلی آمریکا این است که ایران کشوری مستقل است... این جنگ‌ها و تقابل‌ها علیه ایران ادامه خواهد یافت اما ایران با رهبری و سران و مردم خود استقلال، حاکمیت، را حفظ می‌کنند و اینها خطوط قرمز ایران است تا آنجا که آمریکا شکست بخورد و عقب‌نشینی کند. شما بیایید از سال 1979 مشکلات آمریکا و اسرائیل را مقابل ایران فهرست کنید و ببینید که شکست پشت شکست برای آنان ثبت شده است. ایران تاوان ایستادگی خود را می‌دهد که برآمده از ایمان اسلامی و عمق اخلاقی و تمدنش است. این ایران است. این مردم ایران هستند با این تاریخ و تمدن. این جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین کشمکش در منطقه ادامه می‌یابد و شاید اشکال دیگری به خود بگیرد اما بدانید که ایران امروز قدرتمندترین کشور در منطقه است و محور مقاومت در بهترین وضعیت خود به سر می‌برد. آمریکا باید بیشتر عقب‌نشینی کند و از منطقه خارج شود. اسرائیل هم هر روز باید ترس و شکست بیشتری را تجربه کند. 

بله کسانی هستند که جز شکست چیزی ندارند و تنها چیزی که دارند پول است . آیا اسرائیل می‌خواهد علیه ایران جنگ آغاز کند؟ آیا کشورهای عربی می‌خواهند جنگ به راه بیندازند؟ کدام یک؟ مگر صدام با پول کشورهای عربی و حمایت آمریکا و دنیا به ایران حمله نکرد؟ نتیجه چه شد. همه ناتوان بودند. منطقه، توازن قوا، قدرت بازدارندگی، حساب و کتاب‌های زیادی وجود دارد. ایران قدرتمند است و اگر جنگی علیه ایران آغاز شود، ایران تنها نخواهد بود زیرا ما و سرنوشت ما و مقدسات و اسلام ما به این مسئله گره خورده است. تنها گزینه‌ای که مانده، تحریم اقتصادی است. ترامپ چند ماه پیش گفت که از توافق خارج می‌شود و وقتی شد آمد گفت، ایران را ببینید که تظاهرات شده و همه شهرها شلوغ شده. کو ، کجاست؟ چه اتفاقی افتاد؟ 

برادران ما در ایران دارند کار می‌کنند، تلاش می‌کنند. نخبگان، مردم آگاه و مسئولان مشغول هستند. با این حال تنها گزینه باقی مانده تحریم ایران و گروه‌های مقاومت و همچینن ایجاد فتنه و اختلاف داخلی است. اما ان‌شاء الله ایران اسلامی با درایت رهبر بزرگ، صبر مردم صبور و مدیریت مسئولانش این مرحله دشوار را پشت سر خواهد گذاشت و افق پیروزی قابل مشاهده است و طرح آمریکا و هر کس که با آمریکاست، شکست خواهد خورد. برای همین من به همه کشورهای منطقه نصیحت می‌کنم که یک دقیقه بایستید و بازنگری کنید. یک کشور دوست هست... با یک امام فقیه مرجع دینی که خواستار وحدت جهان اسلام است و نمی‌خواهد مرزهای شما را به هم بزند، بلکه خواستار اتحاد کشورهای اسلامی است. سازمان همکاری اسلامی چیزی شبیه اتحادیه اروپاست. امروز من شهادت می‌دهم که ایران از کشورها و ملت‌های اسلامی چیزی نمی‌خواهد. نه گاز و نفت و معادنی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها از شما می‌خواهند نه کمک و دینار و درهم و لیر شما و نه سلاح شما را نمی‌خواهد... ایران از روز اول دست دوستی و برادری دراز کرد اما علیه‌ش توطئه کردند و شمشیرهایی کشیده شد که این دست را قطع کند. ایران حتی خواستار اتحاد با همه آنهایی است که علیه‌ش توطئه کردند. چرا به ایران پشت می‌کنید و کینه دارید و با آن می‌جنگید؟ در لبنان روزی وزیر انرژی طرحی داشت. افکار و ایده‌ها را روی هم ریختیم. امروز به شما می‌گویم که ایران مثل آب خوردن می‌تواند مشکل [کمبود و قطع مکرر و همیشگی] برق لبنان را حل کند. ایران آماده و قادر است و شما باید جلو بیایید. مشکل حل می‌شود. کمتر از یک سال. با قیمت مناسب. مشکل شبکه فاضلاب در لبنان. مشکل بهداشت. چرا دارو نمی‌سازیم. سوریه و ترکیه و ایران دارند دارو می‌سازند. ما چرا وارد می‌کنیم. ایران می‌تواند در این حوزه، تحولی بزرگ ایجاد کند. 

در حوزه راهسازی و تونل‌سازی. این منظره بیروت است. من یادم می‌آید در زمان دولت نجیب میقاتی یک هیئت ایرانی آمد و گفت و ما آماده‌ایم این مشکل را حل کنیم و تعدادی تونل تاسیس کنیم و کل مشکل بیروت را حل کنیم. آیا دولت لبنان جرأت کرد [از ترس غرب یا عربستان] این پیشنهاد را قبول کند؟ از ایران دوست، برادر.

در حوزه نظامی، جنگده‌های اسرائیل مکررا حریم هوایی لبنان را می‌شکنند اما اگر حزب‌الله پدافند هوایی داشت که می‌توانست با آن مقابله کند. البته این هم جز سیاست ابهام سازنده ماست. من می گویم اگر حزب الله توانایی دفاع هوایی داشت. البته من با ایران در این خصوص صحبت نکرده‌ام اما می‌شود برای ارتش لبنان از ایران کمک گرفت. اما برای ارتش لبنان ممنوع کرده‌اند که پدافند هوایی داشته باشد یا فلان سلاح را داشته باشد.... آنچه در لبنان امروز نیاز داریم، جرأت است و قبل از آن حاکمیت و استقلال حقیقی است. آمریکایی‌ها ناراحت می‌شوند؟ غربی‌ها یا اروپایی‌ها ناراحت می‌شوند؟ خب بشوند. 

اما همکاری با ایران ممنوع است. کمک گرفتن از ایران برای حل مشکل برق ممنوع است. چرا؟ 

به هر حال در پایان صحبتم می‌گویم که دوستی بزرگ و برادر هست [به اسم ایران] . این افتخار است برای ما . ولی فقیه تا امروز نه از ما چیزی خواسته نه دستوری داده است. گروه‌های فلسطینی را ببینید و بپرسید که آیا ایران از شما چیزی خواسته است؟ خودشان صاحب اختیار هستند. در لبنان ما صاحب اراده خود هستیم و ایران چیزی از ما نخواسته است. ایران ما را شریک خود کرده در منطقه. برای همین من می‌گفتم که ما محترم هستیم نزد ایران. بیایید یک مثال بیاورید که ایران از حزب‌الله چه خواسته است؟ چنین کشور دوست و برادر و مقتدر که هست و وقتی ما میخواهیم از خود دفاع کنیم کنار ماست و وقتی میخواهیم مشکلات خود را حل کنیم در کنار ماست و در محافل بین‌المللی کنار ماست. چرا به آن پشت کنیم؟ این پیام امشب ماست. 

ما از زمان انقلاب اسلامی وارد مرحله دوره پیروزی و عصر موفقیت‌ها شده است. 

* * *

نصرالله در پایان به کتابی اشاره کرد که در نمایشگاه محل برگزاری مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ارائه شده و به گفته او از زبان رهبری انقلاب، از ابتدای زندگی ایشان تا مراحل مختلف انقلاب اسلامی است و به زبان عربی بلیغ است و مقدمه کتاب را نیز با دست چپ خود نوشته است. خطش فارسی است اما زبانش عربی است. سید القائد دوست دارد که جوانان عربی را با زبان خودشان مخاطب قرار بدهد. خاطراتی از شخصی اوست در مراحل مختلف انقلاب است و به همین دلیل کتاب مهمی است. دبیر کل حزب‌الله جوانان را سفارش کرد که از این کتاب استفاده کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.