اقدام اخیر در زنانه و مردانه کردن محل های عبور و مرور در قدس غربی با واکنش برخی از ساکنان اراضی اشغالی رو به رو شد.

به گزارش جماران؛ صهیونیست های تندرو در قسمت غربی قدس اشغالی با نصب تابلوهایی با عنوان 'فقط مردان' و 'فقط زنان' پیاده رو ها را به دو قسمت زنانه و مردانه تقسیم کردند.

به نقل از شبکه خبری 'الجزیره'، اقدام اخیر در زنانه و مردانه کردن محل های عبور و مرور در قدس غربی با واکنش برخی از ساکنان اراضی اشغالی رو به رو شد.

برخی فعالان حقوق زنان این اقدام را غیرقانونی و بی احترامی به زنان دانستند.

آنها همچنین تلاش کردند تا اقداماتی را برای مقابله با طرح اخیر انجام دهند که با واکنش تندروها مواجه شد.

صهیونیست های افراطی مخالفان این طرح را خارج از دین یهود دانسته و با فریاد خواستار خروج آنها از شهر شدند.

در سال های اخیر و با قدرت گرفتن جناح راست افراطی در ساختار قدرت رژیم صهیونیستی، گروه های مذهبی تندرو نیز رشد فزاینده ای داشتند.

از سال 1948 میلادی اشغال سرزمین فلسطین از سوی صهیونیست ها آغاز شد، آنها کوشیدند با کشتن و اخراج اعراب ساکن فلسطین از سرزمین هایشان شرایط اسکان یهودیان سایر کشورها را در آن سرزمین فراهم آورند.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ شش‌ روزه در سال 1967 با کشورهای مصر، سوریه و اردن، مناطقی از جمله قدس شرقی و کرانه غربی رود اردن را به تصرف خود درآورد و بلافاصله ساخت شهرک‌ در همین مناطق اشغالی را آغاز کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از 400 هزار نفر در شهرک‌های کرانه غربی رود اردن و 200 هزار نفر دیگر نیز در شهرک‌های قدس اشغالی زندگی می‌ کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در ماه دسامبر سال 2016(آذر 95) از اسرائیل خواسته بود برنامه‌های شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را به کلی قطع کند.

از آغاز اشغال فلسطین تاکنون، رژیم صهیونیستی کوشش‎های فراوانی کرده تا چهره قدس را از صورت اسلامی به حالت یک شهر یهودی نشین تبدیل کند.

رژیم صهیونیستی از سال 1967 به بعد برای اخراج و کوچاندن اعراب ساکن مناطق اشغالی، حفاری های زیادی را در اطراف مسجد صخره و مسجدالاقصی انجام داد. 

اشغالگران صهیونیست برای این حفاری‎ها نیاز به ویران کردن خانه‎ها و در نتیجه آواره ساختن ساکنان آنها داشتند. آنها همزمان موضوع انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس را مطرح کردند.

سازمان ملل و شورای امنیت نیز در قطعنامه های متعدد قدس شرقی را به عنوان یک منطقه اشغالی شناسایی کرده و ضمن به رسمیت شناختن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود، مسجدالاقصی را به عنوان میراث اسلامی به ثبت رسانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.