وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که نخستین زیر دریایی کلاس نیمه سنگین ایران تحت عنوان فاتح به زودی به آب انداخته خواهد شد.

به گزارش جماران، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بهداری رزمی سپاه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهارداشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زیر دریایی کاملا بومی فاتح که توسط متخصصان دفاعی کشور ساخته شده است، به آب انداخته خواهد شد.
وی افزود: این زیر دریایی پس از به آب انداخته شدن به ناوگان نیروی دریایی ارتش در جنوب کشور ملحق می شود.
امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آخرین اظهارنظر خود در رابطه با زیر دریایی فاتح گفته است که این زیر دریایی آماده بهره برداری است و هفته آخر بهمن با حضور مسئولان بلند پایه الحاق می شود.
زیرسطحی 527 تنی فاتح نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
این زیردریایی که از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از غدیر(زیردریایی پیشین ایران) است، توانایی حرکت در عمق 200 متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز 250 متر است. فاتح توان دریانوردی به مدت 35 روز را دارد که از این نظر نیز بهبود چشمگیری نسبت به زیردریایی غدیر مشاهده می‌شود. 
سرعت سطحی فاتح 11 نات (20٫35 کیلومتر بر ساعت) و در حالت غوطه ور 14 نات (25٫9 کیلومتر بر ساعت) است. این زیردریایی توانایی حمل موشک‌های زیرسطحی، موشک‌های دوش‌پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آن‌ها به نقاط مورد نظر را نیز دارد.
فاتح دارای چهار مقر پرتاب اژدرهای کالیبر 533 میلی‌متری است و توانایی حمل هشت مین دریایی و 2 اژدر رزرو را دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.