معاون رئیس پارلمان عراق تاکید کرد: آنچه که ترامپ گفته است، نقض فاحش حاکمیت و اراده ملی و نقض آشکار قانون اساسی عراق است که قید کرده است عراق خاستگاهی برای تعدی به هیچ کشوری نخواهد بود.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس پارلمان عراق امروز (یک شنبه) تهدید کرد که پارلمان عراق به توافق امنیتی با واشنگتن و حضور مستشاران و مربیان آمریکایی در عراق پایان خواهد داد.

به نقل از روسیا الیوم، حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تمدید حضور آمریکا در عراق با توجیه "تحت نظر داشتن ایران"عنوان داشت: آنچه که ترامپ گفته است، نقض فاحش حاکمیت و اراده ملی و نقض آشکار قانون اساسی عراق است که قید کرده است عراق خاستگاهی برای تعدی به هیچ کشوری نخواهد بود.

الکعبی خاطرنشان کرد: بار دیگر ترامپ عرف قانونی و قانون اساسی عراق را پس از بازدید پیشین خود از پایگاه عین الاسد زیر پا گذاشته است و امروز با اظهاراتی در تأکید ماندن نیروهای آمریکایی در داخل کشور ما برای تعدی به یک کشور همسایه، دست به اقدام تحریک آمیز دیگری زده است.

معاون رئیس پارلمان عراق خاطرنشان کرد، همگان این مسئولیت را دارند که هرچه سریع‌تر برای پایان دادن به حضور آمریکا و عدم اجازه برای اینکه عراق خاستگاهی برای تعدی یا تحت نظر قرار دادن هر کشوری شود، دست به کار شوند.

الکعبی تصریح کرد: پارلمان در دوره قانون گذاری آتی خود، پیش‌نویس قانونی جهت پایان دادن به توافق امنیتی با ایالات متحده و نیز پایان دادن به حضور مربیان و مستشاران نظامی آمریکا و خارجی‌ها در خاک عراق را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.