کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در اجلاس مرداد ماه سال 1397، با حضور سران پنج کشور ایران ، جمهوری آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان ، در شهر آکتائو قزاقستان امضا شد.

به گزارش جماران؛ 'میخاییل بوچارنیکف' سفیر روسیه در جمهوری آذربایجان گفت: میان کشورهای حاشیه دریای خزر برخی مسایل حل نشده مربوط به تقسیم این دریا همچنان باقی مانده است .

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری 'رپورت'، بوچارنیکف ،در دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلاو باکو، با اشاره به امضای کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر، افزود: مرز دریایی مربوط به کشورهای حاشیه خزر بطور کامل مشخص نشده است و بستر دریا باید بر مبنای خط میانه تقسیم شود .

کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در اجلاس مرداد ماه سال 1397، با حضور سران پنج کشور ایران ، جمهوری آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان ، در شهر آکتائو قزاقستان امضا شد .

سفیر روسیه در باکو ، افزود: حل نشدن مساله بیشتر به موضع ایران و قانع نشدن این کشور به تقسیم بندی این دریا میان پنج کشور ذی نفع، مربوط می شود. 

بوچارنیکف گفت: امضای این سند برای استفاده از این دریا بر مبنای حسن همجواری، شرابط بسیار خوبی را فراهم می کند .

این دیپلمات روس ، در بخشی از سخنان خود با اشاره به روابط باکو و مسکو، ابراز امیدواری کرد که ارتباط میان وزارت خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان هر چه بیشتر گسترش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.