جاگاریان با اشاره به سامانه زمین به هوای اس ۴۰۰ گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، شرکای ایرانی‌مان از ما تقاضایی (برای خرید این سامانه) نکرده‌اند.

به گزارش جماران؛ سفیر روسیه در ایران با اشاره به صلح‌آمیز بودن برنامه فضایی ایران، آن را حق مشروع ایران خواند.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک، در رابطه با خروج ایران از سوریه اظهار کرد: مسئله خروج ایران به حق قانونی مقامات سوری مرتبط می‌شود.

وی با اشاره به حق مشروع ایران برای حضور در سوریه اظهار کرد که مسئله خروج ایران از سوریه تنها باید بین تهران و دمشق مطرح شود.

این سفیر در ادامه افزود که مستشاران ایرانی با دعوت دولت مشروع سوریه در این کشور حضور دارند.

جاگاریان در ادامه با اشاره به سامانه زمین به هوای اس ۴۰۰ گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، شرکای ایرانی‌مان از ما تقاضایی (برای خرید این سامانه) نکرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به بازار نفتی ایران اظهار کرد: واضح است که شرکت‌های نفتی روسی نگرانی‌هایی از جهت اعمال تحریم‌ها دارند اما نمی‌توان گفت که تمایل‌شان را نسبت به بازار ایران از دست داده‌اند. حال برای استنتاج کردن همچنان زود است.

سفیر روسیه در ایران در رابطه با برنامه‌های فضایی ایران بیان کرد: ما باور داریم که ایران حق ارتقای برنامه فضایی‌اش را دارد چراکه ماهیتی کاملاً صلح‌آمیز دارد. آزمایش‌های موشکی صورت گرفته در ایران نیز مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست آتی آستانه بیان گفت: رؤسای این دو کشور از فرصت استفاده می‌کنند تا در کنار این رویداد، رو در رو درباره‌ مشکلات پیش آمده در همکاری‌های دوجانبه‌شان صحبت کنند. به احتمال قوی در این دیدار بر روی اجرای پروژه‌های موجود مشترک در حیطه‌های تجاری و اقتصادی تمرکز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.