معاون رئیس جمهور در امور مجلس عنوان کرد: دشمنان به دنبال شکل دادن اعتراضات گسترده در کشور و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی بودند که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و هوشیاری مردم این توطئه رسانه‌ای شکست خورد.

به گزارش جماران؛ معاون رییس جمهور در امور مجلس، با بیان اینکه رییس جمهور نسبت به بکارگیری اقوام و مذاهب اعتقاد کامل دارد، گفت: اگر در انتصابات مواردی صورت می‌گیرد که نارضایتی اقوام و مذاهب را در پی دارد، تصمیم رییس جمهور نیست.

حسینعلی امیری در دیدار با نخبگان استان کردستان اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی که مهمترین سند کشور و میثاق ملی است، اداره کشور بر اساس آرای عمومی صورت می‌گیرد و نظام دموکراسی کشور بر اساس انتخابات پایه گذاری شده است.

وی افزود: انتخابات از برکات انقلاب اسلامی است که به مردم اجازه می‌دهد در سرنوشت سیاسی خود تأثیرگذار باشند و بنابراین رأی مردم به روحانی رأی معناداری بود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس عنوان کرد: مردم پای صندوق‌های رأی اراده خود را ابراز کرده و به عقلانیت و تدبیر و جلوگیری از ایران هراسی رأی دادند.

وی به دوران پیش از ریاست جمهوری روحانی اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره قطعنامه‌های متعددی علیه ایران صادر شد که هنوز هم آثار حقوقی آن قابل مشاهده است که با تدبیر و مدیریت رئیس جمهور و تلاش تیم مذاکره کننده و حمایت مردم و همچنین حمایت‌های رهبری قطعنامه‌ای صادر شد که آثار قطعنامه‌های پیشین را از سر ایران برداشت.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام، گفت: گرچه با این بدعهدی با تحریم‌های ظالمانه مواجه شدیم اما امروز ایران هراسی وجود ندارد و ایرانیان را مردمی نه جنگ طلب بلکه صلح جو می‌شناسند.

امیری، با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا تنها با ایران نبوده و با همه شرکای خود این کار را کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با این وجود برجام کماکان آثار حقوقی خود را دارد ولو اینکه تحریم‌های امروز با تحریم‌های سازمان ملل متفاوت است.

وی کشور را درگیر یک نبرد اقتصادی رسانه‌ای دانست و افزود: گرچه در این نبرد هزینه زیادی باید پرداخت اما این هزینه‌ها در راستای حفظ استقلال سیاسی کشور است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس عنوان کرد: دشمنان به دنبال شکل دادن اعتراضات گسترده در کشور و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی بودند که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و هوشیاری مردم این توطئه رسانه‌ای شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حال حاضر نیز به دنبال سوءاستفاده از رخنه اقتصادی است، اعلام کرد: در تلاشیم تا از این وضعیت عبور کنیم.

امیری مهمترین مؤلفه قدرت ملی را داشتن وحدت، انسجام و اتحاد ملی دانست و گفت: آنچه پس از ۴۰ سال انقلاب اسلامی ایران را سرپا نگه داشته و از بحران‌های مختلف عبور داده است وحدت است و با وجود اعتماد و وحدت ملی از بحران‌های کنونی هم عبور خواهیم کرد.

امیری شایسته سالاری را از خواسته‌ها و عقاید برجسته رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: روحانی تنگ نظری‌ها را قبول ندارد و نسبت به بکارگیری اقوام و مذاهب مختلف و زنان نیز اعتقاد جدی دارد.

امیری با اشاره به اینکه دولت از عقب ماندگی‌های تاریخی کردستان بی اطلاع نیست، تاکید کرد: رئیس جمهوری همواره بر رساندن شاخص‌های توسعه کردستان با استان‌های هم سطح تاکید داشته است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس پس از شنیدن سخنان نخبگان و برگزیدگان استان، اعلام کرد: که نتایج را پس از بررسی به استاندار کردستان اعلام خواهد کرد تا به اطلاع مردم استان برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.