رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: مردم در قانون اساسی جایگاه بالایی دارند اصل سوم این قانون جزو مترقی ترین فصول آن است و در میان قانون اساسی کشورهای مختلف نمود برجسته ای دارد. آنچه مهم است اجرای فصل سوم قانون اساسی باز می گردد. اگر اجرا شود چالش ها و مشکلاتی که امروزه با آن دست به گریبان هستیم با اتکا مردم و تحقق وعده حل شود.

به گزارش جماران؛ رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: ما تمام توان خود را برای پیروزی دولت روحانی گذاشتیم بنابراین باید کمک کنیم دولت موفق شود تا سال آینده پاسخگوی عملکرد باشیم.

محمد رضا عارف امروز پنجشنبه در دومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، گفت: در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و دستاوردهای ارزشمندی را در این مدت داشته ایم؛ آنچه بیش از توجه مهم است آسیب شناسی این چهار دهه است که در این آسیب شناسی باید تعارف را کنار بگذاریم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم آرمانهای انقلاب را پاسداری کنیم راهی جز اتکا به مردم نداریم چرا که صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند.ما باید مردم را در عمل و نه در شعار ولی نعمت خود بدانیم.

عارف با بیان اینکه مردم برای سرنگونی یک رژیمی فاسد ، عقب مانده و وابسته انقلاب کردند، گفت: مشخصه اصلی انقلاب ما استقلال و نفی سلطه بیگانگان و شعار اصلی انقلاب استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بود .

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه در چهار دهه گذشته دستاوردهای عظیمی داشتیم، خاطرنشان کرد: آنچه بیش از دستاوردها اهمیت دارد آسیب شناسی این چهاردهه است فرصت هایی که از دست دادیم که می توانستیم بهتر استفاده کنیم.برای شناخت دقیق تر و بهتر راهی جز آسیب شناسی نداریم.

وی ادامه داد: در درون جریان اصلاحات همیشه این مشکل را داشتیم که گاهی اوقات به فرد می رسیم و گیر می کنیم. باید کمتر به مصادیق بپردازیم و پروسه ها و روند ها را بررسی کنیم با چه انگیزه ای انقلاب شد؟ دستاوردهای دهه های مختلف را ارزیابی کنیم ببینیم در کجاها گیر کردیم. 

وی ادامه داد: باید ببینیم در چه جاهایی سرمایه اجتماعی به جای اضافه شدن به دلیل مشکلات مدیریتی و تشکیلاتی کاهش یافته است. 

عارف خاطرنشان کرد: ما جمهوری اسلامی هستیم و حضرت امام (ره) تاکید بسیاری بر روی واژه جمهوری اسلامی داشتند، امام با توجه به جایگاهی که برای مردم قائل بودند در ابتدای ورودشان در نخستین سخنرانی که داشتند فرمودند به نمایندگی از مردم نه به عنوان رهبر انقلاب این تصمیم را می گیرم و می فرمایند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر است

وی خاطرنشان کرد: امروز بهتر از گذشته علت اصرار امام (ره) بر جمهوریت و اسلامیت متوجه می شویم . به دلیل آنکه مرجع تقلید بودن دغدغه های ارزشی و معنوی داشتند در راس دغدغه های ایشان بود اگر جمهوریت را از حکومت و انقلاب جدا کنیم در حقیقت چیزی نخواهیم داشت.

وی گفت: اگر بخواهیم به آرمان‌های انقلاب و ارزشهایی خون های فراوان برای آن دادیم باقی بمانیم، راهی جز اتکا به مردم نداریم مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند باید مردم را در عمل نه حرف ولی نعمت انقلاب بدانیم و از مردم عبور نکنیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: مردم در قانون اساسی جایگاه بالایی دارند اصل سوم این قانون جزو مترقی ترین فصول آن است و در میان قانون اساسی کشورهای مختلف نمود برجسته ای دارد. آنچه مهم است اجرای فصل سوم قانون اساسی باز می گردد. اگر اجرا شود چالش ها و مشکلاتی که امروزه با آن دست به گریبان هستیم با اتکا مردم و تحقق وعده حل شود.

عارف اظهار داشت: در آذر ماه 96 جریان اصلاحات در دهه نود را بررسی کردم در آنجا به گام چهارم یعنی سال 1398 اشاره و جهت گیری ها و راهبردهای اصولی خود را مطرح کردم. 

عارف یادآور شد: خوشبختانه علی رغم هجمه ها سه گام نخست را بهتر از قبل برداشتیم، شما اگر جهت گیری رادیوهای بیگانه و سایت‌های خاص را در یک سال و نیم اخیر ببینید در بسیاری از موارد به کل نظام هجمه وارد می کردند. 

وی اضافه کرد: جایگاهی که اصلاح طلبان دارند به عنوان جریانی ریشه دار در انقلاب و خط امامی که دغدغه اش همیشه انقلاب و پیروزی انقلاب و حفظ دستاوردهای انقلاب و مطالبات مردم بوده است. این جریان اصیل که تریبونی در اختیارش نبود و وقتی حرف می زند عمل می کند به مطالبات مردم پردازد کمتر گزارش کار می دهد حمله می کنند. 

عارف ادامه داد: علی‌رغم حملاتی که شد هر گام را بهتر از گام قبلی برداشتیم پس از انتخاب در مجلس حملاتی به فراکسیون امید شد، ما نگاه مردم به ویژه مردم تهران پس از یکسال حمله به فراکسیون امید را در انتخابات مجلس و شوراها دیدیم، فاصله آخرین نفر لیست شورای ما نسبت به اولین نفر رقیب فکر کنم سه برابر آخرین نفر لیست امید تهران نسبت به اولین نفر لیست رقیب است مردم نشان دادن وفا دارند. 

وی خاطرنشان کرد:علنا وارد سال 98 و انتخابات مجلس یازدهم می شویم یک تعهدی به مردم در قبال مجلس داریم؛ باید فراکسیون امید نسبت تک تک این برنامه ها گزارش دهد که چه کار کرده است تعهدی که داده ایم میثاق ما با مردم بوده است. 

وی اظهار داشت: در انتخابات شوراها در کلانشهرها عملکرد خیلی خوب و برنامه راهبردی داشتیم. سال آینده باید گزارش عملکرد شوراها را بدهیم. تقاضا داریم اعضای شوراها به مسائل حاشیه ای نپردازند جهت گیری اصلی شورا را قانون مشخص کرده است و شورای شهر جای مسائل سیاسی نیست بلکه مکان ارائه خدمات به مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در روی کارآمدن دولت تدبیر و امید نقش اساسی داشتیم، یادآور شد: در سال 96 تمام توان خود را برای پیروزی حسن روحانی گذاشتیم نمی گویم گزارش دولت را می دهیم ولی سهیم بودیم و نقش داشتیم و در حقیقت گلایه های فراوانی هم به ویژه به وزرای اصلاح طلب داریم. 

عارف با خطاب قرار دادن وزرای اصلاح طلب دولت ، تاکید کرد: مدیرانی که با برچسب اصلاح طلبی مسئولیت گرفتند پایگاه خودشان را فراموش نکنند و خود را به اجرایی شدن برنامه ای که مردم رای دادند موظف بدانند. به هرحال ما سال آینده باید پاسخگوی عملکرد دولت هم باشیم. باید کمک کنیم کل دولت و همه مدیرانی که در دولت هستند موفق باشند تا بتوانیم پاسخ مناسبی بدهیم.

دومین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با شعار 'واکاوی فرصت ها، چالش ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با تاکید بر استمرار اصلاح طلبی ، شفافیت و عدالت' صبح پنجشنبه با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی چون حسین فریدون، محمد رضا عارف، فرج کمیجانی، فیض الله عربسرخی، عبدالواحد موسوی لاری، الیاس حضرتی ، فریده اولاد قباد، جواد امام و پروانه امانی در سالن اجتماعات امام علی (ع) آموزش و پرورش منطقه 5 تهران برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.