سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: غربی ها به تعهداتشان عمل نکنند در برجام تجدیدنظر می کنیم.

به گزارش جماران؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با شبکه خبری روسیا الیوم، گفت: اگر کشورهای غربی به تعهداتشان عمل نکنند، درخصوص توافق هسته ای تجدیدنظر خواهیم کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، قاسمی افزود: با وجود تاخیر کشورهای اروپایی درخصوص سازوکار مالی با ایران ، ما با حسن نیت رفتار کردیم.

وی گفت: ما تلاش می کنیم تا از آثار مخرب تحریم های آمریکا علیه ایران عبور کنیم.مجازات تحمیلی علیه ایران مخالف همه موازین وقوانین بین المللی است. 

قاسمی اضافه کرد: کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای حاضر در توافق هسته ای علاقمند بودند که ایران در برجام باقی بماند و به شکلی با سازو کارهای مالی مشخص کاری بکنند تا تحریم های آمریکا بی اثر شود. 

وی در ادامه گفت: ما هنوز به طور کامل بدبین نیستیم. خوش بینی هایی وجود دارد علی رغم تاخیر و گذشت زمان کشورهای اروپایی بتوانند در جهت کمک به کاهش آثار تحریم این کار انجام بدهند. 

قاسمی افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا آثار مخرب تحریم های آمریکایی علیه ایران را از بین ببریم. این توانمندی در کشور و ملت ایران وجود دارد تا بتوانیم سیاست های مخرب امریکا را خنثی بکنیم. 

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ما آینده رفتاری خودمان درقبال برجام و دیگر مسائل مجددا بررسی خواهیم کرد، گفت: براساس منافع ملی ما اقدامات مناسب را انجام می دهیم. 

قاسمی در ادامه گفت: بار اولی نیست که ایران تحریم می شود. ما طی چهار دهه با تحریم ها مواجه بودیم. ما در مقابل سیاست های خصمانه آمریکا مقاومت خواهیم کرد. 

وی افزود: توان ملی ما و امکانات اقتصادی کشور به گونه ای است که با کمک کشورهای آزاد می توانیم نیازهای ضروری خودمان را تامین بکنیم و در این مورد تجارب لازم و کافی را در اختیار داریم و اطمینان داریم این مرحله را نیز با قدرت پشت سر خواهیم گذاشت. 

سخنگوی وزارت خارجه درخصوص روابط ایران با کشور عراق گفت: ما سیاست خودمان را در قبال همسایگان در واقع بسیار صریح و شفاف و به طور مستمر بیان کردیم. 'نگاه ما به عراق یک نگاه همسایگی است نگاهی است به همسایه ای با پیوستگی در زمینه جغرافیایی و تاریخی مشترک. سعی کردیم روابط خوبی با آن ها داشته باشیم و در شرایط دشوار در کنار آن ها باشیم و فکر می کنیم که کشور عراق مانند سایر همسایگان در شرایط کنونی همکاری خوبی ما با داشته باشند. در زمینه همکاری سیاسی و اقتصادی یک تلاش مستمر و پایداری با بغداد و دیگر مناطق این کشور خواهیم داشت'. 

قاسمی گفت: ما راهکارهای مختلفی را برای مبارزه با تحریم های آمریکا در اقصی نقاط جهان و دیگر کشورهای منطقه داریم. سعی می کنیم تا به روابط خوب خودمان با کشورهای منطقه ادامه بدهیم. 

قاسمی تاکید کرد که همکاری ایرانی - روسی در سوریه ادامه دارد و ما همه تلاش هایی را که با هدف تخریب روابط مشترک ما با روسیه انجام می گیرد، شکست خواهیم داد. 

وی افزود: تهران و مسکو دارای تاریخ و جغرافیای مستقلی هستند و بدون شک برخی اختلاف نظرها در خصوص برخی از مسائل وجود دارد. 

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران و روسیه در مورد سوریه مشکلی ندارند، گفت: تنها مشکلات کوچکی بود که هر دو این مشکلات را پشت سر گذاشتند. 

قاسمی همچنین گفت: تلاش هایی برای دستیابی به یک نقشه راه مشترک در سوریه برای بهبود اوضاع در این کشور انجام گرفته است. 

وی اظهار داشت که برخی از همکاری ما با روسیه در مبارزه با تروریسم ناراحت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.