معاون وزیر امور خارجه اتریش ضمن ابراز خرسندی از سیاست ایران در باقی ماندن در برجام گفت امیدوار است با اعلام SPV، ایران بتواند از آن منتفع شود. وی همچنین علاقه مندی شرکت های متوسط و کوچک اتریش جهت تعامل و همکاری با ایران را ابراز داشت.

به گزارش جماران؛ عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که برای برگزاری دور چهارم رایزنی های سیاسی ایران و اتریش در وین به سر می برد، روز دوشنبه با آقای پتر لیک قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفتگو کرد.

پتر لیک در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اتریش و همچنین جایگاه آن در منطقه غرب آسیا، بر اراده سیاسی کشور متبوعش برای تداوم و افزایش رایزنی ها، همکاری ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه های مختلف اعم از دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وی افزود: «اتریش از برجام حمایت نموده و همگام با اتحادیه اروپایی برجام را یک توافق بین المللی مبتنی بر رویکرد چند جانبه گرایی می داند.»

لیک ضمن ابراز خرسندی از سیاست ایران در باقی ماندن در برجام گفت امیدوار است با اعلام SPV، ایران بتواند از آن منتفع شود. وی همچنین علاقه مندی شرکت های متوسط و کوچک اتریش جهت تعامل و همکاری با ایران را  ابراز داشت.

عراقچی نیز با تشکر از مواضع مثبت و سازنده  اتریش برای توسعه همکاری ها و تعاملات با ایران و در حمایت از برجام، بر لزوم حمایت های بیشتر و عملی کشورهای اروپایی از برجام تاکید کرد.

عراقچی به مواضع ایران در ارتباط سوریه، یمن و افغانستان اشاره کرده و اظهار داشت: «سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل در راستای استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیندهای سیاسی است، و ایران به ایفای نقش سازنده خود برای پیشبرد تحولات سوریه و یمن و افغانستان ادامه خواهد داد، و همواره بر رهیافت گفتگو و مذاکره به جای درگیری و منازعه تاکید داشته است.»

عراقچی به منظور انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات اتریش، اسلواکی و بلغارستان عازم اروپا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.