معظم له ابراز داشتند: باید به صورت آبرومندانه مردم به سفر حج بروند. باید آبروی ایران و اسلام را حفظ کنند و هرچه سفارشات در رعایت این موراد به مردم و زائرین تکرار شود، بجا است.

به گزارش جماران؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، گفتند: تفاهم نامه ای که درمورد حج با سازمان حج و زیارت عربستان بسته شد، اتفاق خوبی بوده که ایجاد شده است چون معتقدیم که حج یکی از ارکان اسلام است و نباید تعطیل شود.

ایشان ادامه دادند: اگر چه دشمن با تبلیغات سوء به دنبال تعطیل کردن برنامه های اسلام  است؛ ولی برقرار کردن همین تفاهم نامه پاسخ دندان شکن به دشمنان است، چون معتقدیم حج و هم مفاد آن مطلوب است.

این مرجع تقلید افزودند: درشرایط کنونی این تفاهم نامه خیلی شکننده است و باید به همه زائرین سفارش کنیم کاری نکنیم این تفاق نامه ازبین برود. نباید مانعی برای سالهای دیگر ایجاد شود.

معظم له ابراز داشتند: باید به صورت آبرومندانه مردم به سفر حج بروند. باید آبروی ایران و اسلام را حفظ کنند و هرچه سفارشات در رعایت این موراد به مردم و زائرین تکرار شود، بجا است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به گرانی  دلار افزودند: با گرانی دلار، حاجی دیگر دربازار سرگردان نمی شود. به سمت سوغاتی نمی رود. باید به مردم توصیه کرد به مسئله حج و زیارت بیشتر توجه کنند به روحاننون درهمین رابطه سفارش شود تا به زائرین بیشتر سفارش کنند.

ایشان  برحفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی تأکید کردند و اظهار داشتند: باید در حفظ حجاب به زنان بیشتر سفارش شود. زنان با وضع نامناسب و حجاب بد بیرون نیایند.

معظم له گفتند: بحث حجاب در بین زنان بحث شکننده ای است که باید تأکید کرد و تا انجام شود و از این طریق آبروی دین، اسلام و نظام حفظ شود . این مسائل و سایر مسائل به روحانیون حج هم سفارش شود و برای گفتن به مردم تأکید شود.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: نکته که نباید غفلت کرد این است باید در مسجدالحرام و مدینه، قوانین کشور عربستان را حفظ کرد و در موقع خواندن نماز قانون آنها را رعایت کرد مانند نماز طواف براساس قوانین آنها عمل شود.

معظم له عنوان کردند: باید این مسائل را به مردم گفت و طوری نشود که گذاشتن مهر نوعی قهرمانی برای زائر باشد. هدف باید در این مسائل آموزش دادن به زائرین و روحانیون باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: باید به زائرین دربحث استفاده از مواد غذایی و اسراف نکردن و رعایت مسائل حج سفارش کرد، بسیاری این نوع مسائل رانمی دانند برهمین اساس باید بر بحث آموزش تأکید شود.

ایشان افزودند: از طرف مقابل اصرار است که بعثه ها تابلو نداشته باشند، اگر این کار انجام شود، مردم و زائرین گم می شوند، بایدکاری کرد این مشکل حل شود، اگر به جای بعثه هم مکتب نوشته شود کار بسیار خوبی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند:  وقتی حجاج به حج می روند درنماز دعا می کنیم تا به سلامت برگردند در همین رابطه صدقه می دهیم چون معتقدیم برگزاری حج،  آبروی نظام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1106120
  • منبع: خبرگزاری حوزه
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.