فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: راهبرد کلی عملیاتی در نیروهای مسلح که از طریق سلسله مراتب به ما ابلاغ شده است، از حالت تهدید محور و اداره تدافعی رزمایش ها به حالت هدف محور و تهاجمی تغییر پیدا کرده است.

به گزارش جماران، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری و در تشریح اهداف و اقدامات انجام شده در رزمایش«اقتدار97» نزاجا، اظهار داشت: این رزمایش تفاوت های محسوس و معناداری با رزمایش های قبلی داشت و در آن از 2 رویکرد مهم رونمایی کردیم.

وی افزود: اولین رویداد تحول و تغییر ساختاری در نیروی زمینی ارتش بود که بنابر منویات فرمانده معظم کل قوا در نیروی زمینی به وجود آمد و در این رزمایش در عمل این تحولات و تغییرات را مورد آزمایش و ارزیابی قرار دادیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش رویکرد تهاجمی را دیگر رویداد مهم در این رزمایش برشمرد و خاطرنشان کرد: راهبرد کلی عملیاتی در نیروهای مسلح که از طریق سلسله مراتب به ما ابلاغ شده است، از حالت تهدید محور و اداره تدافعی رزمایش ها به حالت هدف محور و تهاجمی تغییر پیدا کرده است.

امیر حیدری عنوان کرد: نیروی مسلحی که بخواهد هدف محور باشد و رویکرد خود را مبتنی بر آفند طراحی کند باید پیش زمینه های آن را هم فراهم کند.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش از یگان‌های سنتی گذشته عبور کرده و به نیروهای واکنش سریع و تیپ های متحرک هجومی و یگان های متحرک مکانیزه تغییر یافته است، اظهار داشت: نیروهای مسلح برای دفاع از میهن اسلامی نیاز به رویکرد نامتقارن ندارند و به مرحله ای رسیده ایم که می توانیم با رویکرد خوب آفندی از میهن و نظام دفاع کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.