سید محمد بطحایی گفت: هر چند دستاوردهای خوبی در حوزه سوادآموزی داشتیم اما موانعی در این مسیر وجود دارد که باید برطرف شود و امید است روزی فرارسد که هیچ فرد بی‌سوادی در کشور نداشته باشیم.

به گزارش جماران؛ وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: متأسفانه امروز مطالبی را در کتاب‌های درسی می‌بینیم که وجود آن ضروری نیست و باید بسیاری از ضروریات امروز جامعه جایگزین آن شود.

سید محمد بطحایی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با تجلیل از خدمات هشت ساله علی باقرزاده گفت: کارهای بسیار خوبی در هشت ساله اخیر در حوزه سوادآموزی صورت گرفته است و با تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی به‌ فرمان حضرت امام خمینی (ره)، دستاوردهای خوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم و این‌ یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هر چند دستاوردهای خوبی در حوزه سوادآموزی داشتیم اما موانعی در این مسیر وجود دارد که باید برطرف شود و امید است روزی فرارسد که هیچ فرد بی‌سوادی در کشور نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید تلاش شود تا افراد نسبت به تفاوت سواد و بی‌سوادی واقف شوند و برای سواددار شدن انگیزه و علاقه لازمه را داشته باشند.

بطحایی ادامه داد: مهارت‌آموزی در نهضت سوادآموزی باید جز لاینفک این سازمان باشد هرچند بخش مهمی از این نقیصه به آموزش‌های ما در مدرسه برمی‌گردد.

وی افزود: متأسفانه امروز مطالبی را در کتاب‌های درسی می‌بینیم که وجود آن ضروری نیست و باید بسیاری از ضروریات امروز جامعه جایگزین آن شود.

این عضو دولت تدبیر و امید اضافه کرد: بسیاری از اوقات دانش‌آموزانی که مدال‌های مختلف را در رقابت‌ها کسب کرده‌اند از اداره یک زندگی ساده ناتوان هستند و بسیاری از مهارت‌های اولیه زندگی و اجتماعی را نمی‌دانند و گاهی اوقات نیز نبود این مهارت‌ها مشکلات اساسی در زندگی افراد به وجود می‌آورد.

بطحایی ادامه داد: سازمان نهضت سوادآموزی باید بیش‌ از پیش به آموزش مهارت‌های اجتماعی بپردازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.