وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مدعی هستیم که کل بدهی دولت به تامین اجتماعی بیش از 160 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش جماران، محمد شریعتمداری افزود: با محاسبات آکچوئری که سازمان بین المللی کار(ILO) انجام داده است، میزان بدهی بیش از این رقم است.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش های حسابرسی شده، تا پایان سال 1395 به میزان 80 هزار میلیارد تومان سازمان حسابرسی کل کشور این میزان بدهی را تایید کرده است؛ ولی از آن سال به بعد در اسناد حسابرسی شده به این رقم اضافه نشده است.

* 16 صندوق بازنشستگی قانونمند نیستند
شریعتمداری افزود: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم، غیرقانومند بودن 16 صندوق بازنشستگی است که از لحاظ منابع و مصارف دارای شرایط مطلوب نیستند. 
وی اظهار داشت: ورودی ها و خروجی های آنها با هم تطبیق ندارد یا به سطوح پایین نزدیک تر است؛ مانند صندوق بازنشستگی ارتش که کارکنان شاغل و بازنشسته همه از بودجه عمومی تغذیه می شوند و نشان می دهد که اصلا صندوق وجود خارجی نداشته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین اگر طلب صندوق های بازنشستگی که هزینه و درآمد آنها به نسبت 70 به 30 است، پرداخت نشود، این تعداد صندوق نیز به تعداد صندوق هایی که از بودجه عمومی تغذیه می شوند، اضافه می شود.
به گفته وی، باید راه حل هایی برای این مشکلات پیدا کرد با این حال خوشحالیم که دولت و مجلس شورای اسلامی، نسبت به این موضوع توجهی نشان داده و گفته اند بخشی از این بدهی های قطعی شده پرداخت شود اما قطعی شدن آن نیز به تاخیر می افتد. تا سقف 50 هزار میلیارد تومان قرار است تامین شود پارسال فقط به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت اما امسال با اولویت سازمان تامین اجتماعی قرار است این بدهی ها پرداخت شود اما این نشان می دهد که با این اولویت بندی همه صندوق های بازنشستگی نیز شریک هستند. 
شریعتمداری ادامه داد: به این ترتیب نتوانستیم منابع بدهی شرکت ها و این سازمان را با بانک هایی که در بانک مرکزی حساب و بدهی دارند، تهاتر کنیم که امسال سهم اندکی از 50 هزار میلیارد تومان توانستیم اختصاص دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امسال درصدد هستیم در مجلس که با توجه به اینکه درباره این موضوع یک فرهنگ بیشتری در بین نمایندگان به وجود آمده و دانش بیشتری شکل گرفته است، بخشی از منابع به حوزه تامین اجتماعی اختصاص پیدا می کند تا بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی کمتر شود.
وی خاطرنشان کرد: در جریان رای اعتمادم از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستم که این بهانه را از سازمان بدهکار بگیرند و تمام بدهی دولت را پرداخت کنند و بگویند حالا خدمات ارائه کنید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.