یگان‌های پیاده، زرهی، پیاده مکانیزه، توپخانه، مهندسی رزمی، جنگال، هوابرد، یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، هوانیروز، یگان‌‌‌های پهپاد، آمادگی رزمی و قدرت تهاجمی خود را در مرحله نخست رزمایش به نمایش گذاشتند.

به گزارش جماران؛ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از اجرای موفقیت‌آمیز ماموریت یگان‌های زرهی، هوابرد، متحرک هجومی، هوانیروز، جنگال در رزمایش نزاجا خبر داد.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سخنگوی رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا گفت: در این رزمایش توان تحرک و جابه‌جایی سریع یگان‌های این نیرو که از هفت استان کشور در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته‌اند، مورد ارزیابی قرار می‌‌گیرد.

وی افزود: دو لشکر زرهی، چهار تیپ واکنش سریع و نیروهای مخصوص، گروه‌‌های توپخانه و دو گروه مخابراتی و جنگ‌‌های الکترونیک، گروه پهپاد با پشتیبانی آتش جنگنده‌های نیروی هوایی و هوانیروز در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش رساندند.

وی اضافه کرد: یگان‌های پیاده، زرهی، پیاده مکانیزه، توپخانه، مهندسی رزمی، جنگال، هوابرد، یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، هوانیروز، یگان‌‌‌های پهپاد، آمادگی رزمی و قدرت تهاجمی خود را در مرحله نخست رزمایش به نمایش گذاشتند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: شناسایی عمومی منطقه رزمایش با استفاده از هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی ارتش و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی زمینی از دیگر برنامه‌های مرحله نخست رزمایش اقتدار ۹۷ بود.

نعمتی یادآور شد: قدرت تحرک، جابجایی سریع یگان‌ها، به‌‌‌کارگیری تجهیزات و ادوات با تغییر رویکرد پدافندی به آفندی از جمله اهداف رزمایش اقتدار ۹۷ است.

۶۰ فروند بالگرد هوانیروز در رزمایش «اقتدار۹۷» به کار گرفته شد

فرمانده هوانیروز ارتش از به‌کارگیری ۶۰ فروند بالگرد تهاجمی، ترابری و شناسایی این یگان در رزمایش بزرگ «اقتدار۹۷» خبر داد.

امیر خلبان یوسف قربانی با اشاره به بهره‌گیری گسترده نیروی زمینی ارتش از ظرفیت‌‌‌های بالگردی هوانیروز در رزمایش اقتدار ۹۷ گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با تعداد ۶۰ فروند بالگرد در این رزمایش جهت اجرای ماموریت‌‌‌‌های محوله شرکت کرده است.

وی درخصوص به کارگیری ظرفیت‌‌های بالگردها اظهار داشت: در این رزمایش انواع بالگرهای هجومی ۲۰۹، بالگردهای ترابری سنگین شنوک و نیمه‌‌‌سنگین ۲۱۴، بالگردهای شناسایی ۲۰۶ مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرند و ماموریت‌‌هایی مختلفی را به اجرا می‌‌گذارند.

فرمانده هوانیروز ارتش در تشریح عملیاتی بالگردهای یگان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش، تصریح کرد: به طور کلی در این رزمایش از ظرفیت بالگردی جهت اجرای ماموریت‌‌‌های شناسایی با رزم، پشتیبانی از یگان‌‌های متحرک هجومی، عملیات هلی‌‌برن و تامین هلی‌‌برن، استفاده می‌‌شود.

قربانی تخلیه مجروحان و جابه‌‌‌جایی تجهیزات را از دیگر ماموریت‌‌های هوانیروز در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا برشمرد و خاطرنشان کرد: در این رزمایش که از جمله رزمایش‌‌‌های بزرگ نیروی زمینی است، هوانیروز به دستاوردهای رزمی مطلوبی دست یافته است.

پوشش امنیتی بخشی از منطقه رزمایش نزاجا توسط تکاوران تیپ ۲۵

فرمانده تیپ ۲۵ واکنش سریع پسوه از پوشش امنیتی جناح چپ منطقه رزمایش توسط تکاوران تیپ ۲۵ خبر داد.

سرهنگ شفیعی فرمانده تیپ ۲۵ واکنش سریع پسوه با اشاره به ماموریت این تیپ در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا گفت: به محض ابلاغ ماموریت از سوی سلسله مراتب فرماندهی، نیروهای ما ظرف ۱۵ دقیقه با تمام تجهیزات و انواع جنگ افزارهای رزمی - انفرادی با کمک بالگردهای ترابری هوانیروز خود را به عقبه دشمن رساندند.

وی افزود: تیپ ۲۵ با حضور سریع در منطقه رزمایش عملیات بکاو و بکش را علیه نفرات باقی‌مانده دشمن اجرا و منطقه را از لوث وجود دشمن پاکسازی کرد.

فرمانده تیپ ۲۵ ادامه داد: این تیپ عملیاتی همچنین بلافاصله پس از اجرای عملیات پشتیبانی و جلوگیری از تقویت نیروهای دشمن در منطقه با یگان زرهی حاضر در منطقه، عملیات الحاق را با موفقیت انجام داده و پوشش امنیتی نیروهای چپ منطقه را برعهده گرفت.

شفیعی با بیان اینکه این رزمایش نشان داد نیروهای واکنش سریع تیپ ۲۵ از اعتماد به نفس بالایی برای اجرای ماموریت های خود برخوردارند، اظهار داشت: مطابق دستور سلسله مراتب فرماندهی، این آمادگی وجود دارد تا در هر نقطه از کشور برای برقراری امنیت بلافاصله اقدام کرده و در کمترین زمان ممکن حضور موثری داشته باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.