شهریاری گفت: مدیریت به این معنا است که مراقبت کنیم تهدیدهایی که در این فضا وجود دارد پیشگیری شود. در سیاست‌‌‌‌‌های کلان جمهوری اسلامی مدیریت فضای مجازی در حال دنبال است. آیا شما وقتی در خیابان‌‌های تهران راه می‌‌روید قائل به آزاد بودن دزد هستید؟! امروز به برکت اقدامات قوه قضائیه این مسئله حل شده است. آیا می‌گویید که دزد آزاد باشد؟!

به گزارش جماران؛ معاون قوه قضائیه تاکید کرد: هیچکس در این مملکت قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست. آنهایی که دلسوز نظام هستند معتقدند این فضا باید مدیریت شود. آنچه که ما قائل هستیم مدیریت فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در قوه قضائیه ما مشکل اساسی در ابلاغ اوراق قضایی داشتیم که به صورت کاغذ چاپ می‌‌‌شد تا به دست شهروندان برسد اما برخی از این ابلاغیه‌‌ها که به صورت دستی توسط سرباز و پست ارسال می‌‌شد، به دست صاحبان آن نمی‌‌رسید.

وی با بیان اینکه نرسیدن ابلاغ به دست کسی که باید در دادگاه حاضر شود، باعث تمدید وقت دادگاه و مشکلات عدیده بود، اظهار داشت: ما متوجه شدیم تا ۶۰ درصد ابلاغ‌‌ها به دست صاحب اصلی نمی‌‌‌رسید و به همین جهت هم با راه‌‌انداری سامانه سنا و ابلاغ الکترونیک این مشکل حل شد. گاهی هم ابلاغ پشت درمی‌‌افتاد یا در اختیار شخص دیگری قرار می‌‌گرفت. 

رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: همکاران ما گاهی تا بیست اشکال در رابطه با ابلاغ کاغذی مطرح می‌‌‌کردند که امروز با ابلاغ الکترونیک حسب گزاش‌‌‌ها ۸۰ درصد ابلاغ‌‌ها در قالب ابلاغ الکترونیک به دست مردم می‌‌رسد و به محض اینکه ابلاغ رویت شود، قاضی نیز از این امر مطلع می‌‌شود و فرایند رسیدگی که قبلا ۲۰ روز وقت صرف می‌‌شد، به کمتر از ثانیه و دقیقه تبدل شده است. 

وی با بیان اینکه ما در قوه قضائیه با انجام ۵۰ پروژه از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده‌‌ایم، تصریح کرد: گاهی اوقات دو نوع رویکرد متفاوت در فضای مجازی مشاهده می‌‌شود. برخی می‌‌گویند مردم باید آزاد باشند و خواهان فضای آزاد هستند و یک دسته‌‌ای از سیاست‌ها هم مقابل این مسئله، به جهت مشکلاتی که ایجاد شده معتقد به بستن فضا هستند. 

معاون قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هیچ یک از این دو نظر کامل نیستند و هیچکس قائل به این دو نظر نیست، خاطرنشان کرد: چه کسی گفته فضای مجازی بسته شود؟! ما خودمان در قوه قضاییه ۵۰ پروژه را دنبال کرده‌‌ایم. امام فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم ما با فحشا مخالف هستیم. کسی قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست. اینکه می‌‌گویند حرف واقعی نیست و برای جمع کردن رای است. هیچکس در این مملکت قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست. آنهایی که دلسوز نظام هستند معتقدند این فضا باید مدیریت شود. آنچه که ما قائل هستیم مدیریت فضای مجازی است.

شهریاری افزود: مدیریت به این معنا است که مراقبت کنیم تهدیدهایی که در این فضا وجود دارد پیشگیری شود. در سیاست‌‌‌‌‌های کلان جمهوری اسلامی مدیریت فضای مجازی در حال دنبال است. آیا شما وقتی در خیابان‌‌های تهران راه می‌‌روید قائل به آزاد بودن دزد هستید؟! امروز به برکت اقدامات قوه قضائیه این مسئله حل شده است. آیا می‌گویید که دزد آزاد باشد؟! مفسد اقتصادی آزاد باشد؟! ما معتقد هستیم به همان شکل که پلیس وظیفه دارد در کف خیابان برای امنیت مردم حضور داشته باشد، در فضای مجازی هم باید پلیس حضور داشته باشد. 

وی با تاکید بر اینکه شما بدانید داعش با حضور در فضای مجازی از سراسر دنیا عضوگیری می‌‌کرد، ابراز داشت: حالا باید بگوییم آنها آزاد باشند؟! شما اطلاع داشته باشید اینها که اسیر شدند، ما دیدیم اکثریت آنها در اروپا زندگی می‌‌کردند و تازه مسلمان‌‌هایی بودند که در مساجد افراطی توسط داعش عضو شدند. یکی از راه‌‌ها همین فضای مجازی است که به همت سربازان بسیجی و مدافعین حرم ما امروز در چهل سالگی انقلاب، فرار آمریکا از منطقه را جشن می‌‌گیریم. 

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن امروز نقشه جدیدی برای ما کشیده است، عنوان کرد: حتی مشکلات اقتصادی را که امروز به پا شده، هدف نیست و هدف دشمن گرانی نیست بلکه امر دیگری است. اینها در جنگ سخت و میدان سوریه و عراق شکست خوردند. امروز برنامه دشمن جنگ نرم است. جنگ نرم چیست؟ گاهی دشمن به زور اسلحه لشگرکشی می‌‌کند و می‌خواهد ما را مجبور کند، کاری را انجام دهیم. اما جنگ نرم این است که به جای تصاحب سرزمین دل مردم را به زور فضای مجازی تصاحب کنند. 

شهریاری با بیان اینکه اگر در جنگ سخت موفق شوند، به زور اسلحه کف خیابان است و مثل سوریه همه جا را با خاک یکسان می‌‌کنند، یادآور شد: در جنگ نرم دشمن حضور فیزیکی ندارد و افرادی را پیدا می‌‌کند که نفوذی باشند و اگر دلمان رفت، پیش دشمن سرباز دشمن شده‌‌‌ایم. امروز نقشه دشمن سربازگیری از داخل کشور است تا اعتماد مردم را از مسئولان سلب کند.

وی اضافه کرد: برای مثال می‌‌گوید فلان مسئول ۷۰ حساب بانکی دارد و فرزندش در خارج از کشور است. دشمن برای جنگ نرم چه ابزاری می‌‌خواهد؟ نخست دروغ‌‌پردازی است قرآن به ما دستور داده اگر فاسدی یک خبر تولید کرد، مثلا در هلند نشسته است و دلش برای کارگران هفت تپه می‌‌سوزد. قرآن می‌‌گوید خبر آمد، اول بررسی کن، سریع برای دیگری نفرست. این نهی قرآنی است. این اتفاق مهم در حال رخ دادن است.

معاون قوه قضاییه با تاکید بر اینکه سیاستمداران و مجریان کشور وظیفه دارند فیلترینگ را در این فضا اعمال کنند، بیان کرد: اگر کسی در فوتبال به ما گل می‌‌زند، ما فحاشی می‌‌کنیم؟ مگر امام صادق (ع) این کار را می‌‌کرد؟ روزانه صدها سایت مستهجن در این فضا وجود دارد؛ می‌‌گویید اینها باز باشد؟! ما با فحشا مخالف هستیم. فیلترینگ درست اعمال شود. فیلترشکن‌‌‌ها کنترل شوند. نباید این فضا رها شده باشد. مگر ما کف خیابان را رها می‌‌کنیم. خانواده‌‌ها از ما توقع دارند. من امروز خدمت دولتمردان عرض می‌‌کنم این مطالبه خانواده‌‌های ایرانی برای مدیریت این فضا است تا فضا سالم شود. آنچه ما می‌‌گوییم سالم‌‌سازی فضای مجازی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.